شناسهٔ خبر: 32402210 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

وزیر بهداشت دوشنبه به عراق سفر می‌کند

وزارت بهداشت و درمان

قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل با بیان اینکه وزیر بهداشت در صدر هیات بلند پایه‌ای از مسئولان و بخش خصوصی سلامت ایران، دوشنبه به عراق سفر می‌کند، گفت: سفر دکتر نمکی، وزیر بهداشت کشورمان، به دنبال سفر اخیر ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران به عراق است و از اهمیت ویژه‌ای در توسعه روابط دوکشور در بخش سلامت برخوردار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، دکتر محسن اسدی لاری با اشاره به برنامه‌های سفر وزیر بهداشت به عراق، بیان کرد: ملاقات با وزرای بهداشت و محیط زیست، آموزش عالی و تجارت عراق از جمله برنامه‌های سفر دکتر نمکی به کشور عراق است. 

وی افزود: امضای اسناد اجرایی بین دو کشور در حوزه سلامت برای تبادل تجربیات و توسعه روابط در این بخش، از برنامه‌های سفر دکتر نمکی به عراق است.

به گفته دکتر اسدی لاری، توسعه روابط آموزشی در بخش سلامت، صادرات تولیدات بخش سلامت و هماهنگی وضعیت سلامت زائرین اربعین از دیگر اهداف سفر وزیر بهداشت کشورمان به عراق است.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، باتوجه به اهتمام دو کشور در توسعه روابط اقتصادی، تبادلات حوزه سلامت بین این دو کشور، می‌تواند تا سقف یک میلیارد دلار شامل صادرات دارو، پذیرش بیمار و دانشجو، افزایش پیدا کند که این امر در توسعه زیرساخت‌های دارویی، درمانی و آموزشی در هر دو کشور ایران و عراق، تاثیر بسزایی خواهد داشت.

انتهای پیام

نظر شما