شناسهٔ خبر: 32402194 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دیدار رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و رئیس‌جمهور مصر

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین صبح امروز در قاهره با رئیس‌جمهور مصر دیدار و درباره آخرین تحولات فلسطین گفت‌وگو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالیکه این روزها اخباری درباره اعلام طرح «معامله قرن» پس از ماه رمضان منتشر شده است، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین صبح امروز (یکشنبه) به دیدار «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر رفت.

طبق گزارش رسانه‌های مصری، «بسام راضی» سخنگوی ریاست‌جمهوری مصر گفت که محمود عباس و السیسی در این دیدار به بررسی آخرین تحولات فلسطین پرداختند.

برگزاری این دیدار در حالی است که این روزها اخباری درباره اینکه طرح آمریکایی «معامله قرن» بعد از ماه رمضان اعلام می‌شود، منتشر شده است.

تشکیلات خودگردان تأکید کرده که هر طرح و پیشنهادی در صورتیکه بر اساس راه‌حل دو دولت نباشد، شکست خواهد خورد.

طرح موسوم به «معامله قرن» که از سوی آمریکا برای پایان دادن به منازعه بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها مطرح شده، به دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی (مطابق آمار ۶ میلیون) به سرزمین خود و اسکان آن‌ها در «وطن جایگزین» است.

به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی رئیس جمهوی آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به شهر قدس در این راستا انجام شده است.

دولت آمریکا بیش از یک سال است که اعلام این طرح را به دلایلی به تعویق انداخته و مقام‌های آمریکایی بارها تلویحا تأخیر در اعلام این طرح را به پیروزی نتانیاهو در انتخابات پارلمانی مربوط دانسته‌اند. حزب لیکود به رهبری نتانیاهو در انتخابات اخیرا موفق شد بیشتر کرسی را در پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) از آن خود کند.

انتهای پیام/ق

نظر شما