شناسهٔ خبر: 32400724 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری؛

نشست شورای معاونان اداری و مالی دانشگاه‌های بزرگ کشور در دانشگاه شیراز برگزار شد

بیست و سومین نشست شورای معاونان اداری و مالی دانشگاه های بزرگ کشور با حضور منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه شیراز برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم ،منصور غلامی در این نشست که محمدتقی نظرپور، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم و دکتر نادگران، رییس دانشگاه شیراز نیز در آن حضور داشتند، اظهار داشت: با هماهنگی‌های انجام شده امیدواریم که باقیمانده بودجه سال ۹۷ به دانشگاه ها پرداخت شود و بودجه ۹۸ نیز به صورت کامل تخصیص یابد.

وی با اشاره محدویت‌های مالی خاطر‌نشان کرد: مشکلات ریشه ای در ساختار بودجه‌ریزی وجود دارد و ضروری است که در چنین نشست‌هایی و با همفکری صاحب‌نظران، طرح و مدل‌هایی ایجاد شود که گره‌گشای مسائل مالی دانشگاه‌ها باشد.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: صرفه‌جویی، رعایت چارچوب‌ها و اولویت‌بندی هزینه‌ها از مواردی است که باید بیش از پیش به آن توجه شود.

 غلامی با بیان اینکه رهبرمعظم انقلاب همواره از دانشگاه‌ها و شتاب علمی کشور حمایت می کنند، اظهار داشت: دانشگاه‌ها باید برنامه‌ریزی کلان داشته باشند و پیشنهادات در قالب یک برنامه جامع به مسئولان نظام ارائه شود.

وی با اشاره به پژوهش‌های کاربردی و ارتباط با صنعت گفت: با برنامه‌ریزی در حوزه سیاست کلان اقتصادی‌، تقویت روابط تجاری بین المللی و توجه به موضوع پایان نامه‌ها و رساله‌ها؛ می توان ارتباط دانشگاه و صنعت را بهبود بخشید و به اقتصاد دانش بنیان جامه عمل پوشاند.

در این نشست درخصوص چالش ها و مسائل مالی و بودجه‌ای دانشگاه‌ها، اصلاح آیین نامه مالی دانشگاه‌ها، هزینه‌های دانشجویی، تنوع‌بخشی به منابع درآمدی و تخصیص مناسب بودجه و اعتبارات؛ گفت‌وگو و تبادل نظر صورت گرفت.
 

 

نظر شما