شناسهٔ خبر: 32400373 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نماینده دموکرات: به جای استیضاح، ترامپ را در انتخابات ۲۰۲۰ شکست می‌دهیم

نماینده دموکرات حوزه انتخابی میزوری در مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد بهتر است دموکرات‌ها به جای پیگیری استیضاح رئیس جمهور این کشور، به دنبال شکست او در انتخابات ۲۰۲۰ باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، امانوئل کلیور، نماینده دموکرات حوزه انتخابی میزوری در مجلس نمایندگان آمریکا با رد درخواست‌های برخی هم‌حزبی‌هایش برای استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، که به دنبال انتشار گزارش نهایی رابرت مولر، بازرس ویژه وزارت دادگستری، شدت گرفت، اعلام کرد او ترجیح می‌دهد که ترامپ را در صندوق‌های انتخاباتی ۲۰۲۰ شکست دهد.

این نماینده دموکرات در مصاحبه با شبکه خبری ام اس ان بی سی اعلام کرد: به نظر من مردم آمریکا انتخاب کردند، البته یک انتخاب بد. من ترجیح می‌دهم دونالد ترامپ را در انتخابات شکست دهم. کلیور افزود تلاش برای استیضاح رئیس جمهور تفرقه‌ را در کشور تشدید خواهد کرد و دموکرات‌ها به جای این، بهتر است بر انتخابات متمرکز شوند.

نماینده دموکرات میزوری در ادامه گفت: ما ملتی هستیم که به شکل بدی دچار تفرقه شده‌ایم. تلاش برای استیضاح ترامپ تنها تفرقه ما را بیشتر می‌کند. بگذارید به مردم آمریکا بگویم که آن‌ها یک فرصت برای انتخاب مجدد یک دموکرات یا یک کلپتوکراسی (حاکمی که از قدرت سیاسی برای دزدیدن منابع کشورش استفاده کند را دارند) و من فکر می‌کنم اکثر مردم آمریکا یک دموکرات را انتخاب می‌کنند.

از زمان انتشار گزارش نهایی رابرت مولر از سوی وزارت دادگستری این کشور، میان دموکرات‌های مجلس نمایندگان بر سر موضوع استیضاح رئیس جمهورآمریکا بحث‌هایی به وجود آمده است. گزارش رابرت مولر ۱۰ مورد احتمالی از کارشکنی‌های ترامپ در اجرای عدالت را فهرست بندی کرده است. یکی از این موارد تصمیم دونالد ترامپ برای اخراج جیمز کومی، رئیس سابق اف بی آی است. اما مولر هیچ نتیجه‌گیری کلی درباره اینکه آیا رئیس جمهور آمریکا چنین کارشکنی‌هایی را مرتکب شده است، ارائه نکرد و تصمیم گیری درباره این مسئله را به کنگره واگذار کرد.

ویلیام بار، وزیر دادگستری و دادستان کل آمریکا روز پنجشنبه نسخه‌ای سانسور شده از گزارش رابرت مولر را منتشر کرد. جرالد نادلر، رئیس دموکرات کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به این وزارتخانه خواستار انتشار متن کامل و بدون سانسور گزارش مولر تا اول مه سال جاری میلادی شد.

دیوید سیسیلین، نماینده دموکرات رودآیلند و الیزابت وارن، نماینده مجلس سنای آمریکا و نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ از جمله دموکرات‌های هستند که خواستار آغاز روند استیضاح ترامپ شدند.

انتهای پیام/

نظر شما