شناسهٔ خبر: 32399004 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سرشاخه های نیشکر با فناوری به غذای دام تبدیل شد

تولید صنعتی غذای دام از سرشاخه های نیشکر با حمایت ستاد توسعه فناوری های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌زیست معاونت علمی توسعه می‌یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با پیگیری و حمایت ستاد توسعه فناوری های آب، خشکسالی، فرسایش و محیطزیست معاونت علمی، قرارداد طرح توسعه فناوری تولید غذای دام از سرشاخه های نیشکر با ظرفیت 50 هزار تن و مشارکت شرکت دانش بنیان امین دزفول، کشت و صنعت کارون و سرمایه گذار بخش خصوصی بسته شد. 

با راه اندازی این طرح ضمن توسعه فناوری ها، تأمین غذای دام در افقی با تولید یک میلیون تن غذای دام رقم زده شد که ضمن حفظ محیط زیست، از سوزاندن هزاران تن سرشاخه و سر ساقه های نیشکر در زمان برداشت جلوگیری و قسمتی از نیاز غذای دام کشور تأمین می شود. 

در طی سه سال گذشته پایلوت چهار هزار تنی این طرح با استفاده از فناوری های داخلی و حمایت دستگاه های ذیربط و همت شرکت دانش بنیان امین دزفول راه اندازی و با توجه به استقبال دامداران برای خرید محصول بعد از تولید آزمایشی شرایط لازم برای تولید انبوه این محصول با ارزش و سرمایه گذاری بخش خصوصی فراهم شده است.

انتهای پیام/

نظر شما