شناسهٔ خبر: 32399000 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

مسلمانان انگلیس در ماه رمضان با خرمای اسراییلی افطار نمی کنند

سازمان‌ها، نهادهای اسلامی و فعالان ضد جنگ و مخالف رژیم صهیونیستی در انگلیس در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان خواستار تحریم کالاهای ساخت رژیم اشغالگر قدس شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسا، «کارزار همبستگی با فلسطین»، «دوستان الاقصی»، «مجمع فلسطینیان» و «کمیسیون حقوق بشر اسلامی» انگلیس ازجمله نهادهایی هستند که در روزهای گذشته با صدور بیانیه‌هایی تأکید کرده‌اند که مسلمانان روزه‌ی خود را با خرماهای اسراییلی باز نکنند. 

در ایمیلی که «دوستان الاقصی» به مشترکین خود ارسال، توصیه کرده است که پیش از خرید هر کالای خوراکی، اتیکت آن چک و اطمینان حاصل شود که محل ساخت آن فلسطین اشغالی نباشد.

همچنین در پوستری که در این زمینه منتشرشده، نقشه فلسطین در سال‌های 1947 ، 1967 و 2019 به تصویر کشیده شده که چگونه در اثر جنایت‌های رژیم صهیونیستی به اشغال درآمده است. در زیر این پوستر نوشته‌شده است: در ماه رمضان به اشغال بیشتر فلسطین کمک نکنید.

مسعود شجره رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی هم با انتشار پیام ویدئویی درباره اتیکت کالاهای ساخت رژیم صهیونیستی توضیحات مفصلی را ارائه داده است.

او می‌گوید که از 151 میلیون پوند صادرات خرمای رژیم صهیونیستی، 23 میلیون پوند آن وارد انگلیس می‌شود. این خرماها به گفته او وارد بیشتر سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌ها و مغازه‌های انگلیسی شده و 90 درصد بازار را گرفته‌اند./983/ب

منبع: ایرنا

نظر شما