شناسهٔ خبر: 32398954 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شرایط تحصیل و اشتغال در موسسه واکسن‌سازی رازی

معاون تحقیقات و فناوری موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: موسسه ۷ نفر دانشجو در رشته‌های میکروب‌شناسی و ویروس شناسی پذیرش می‌کند.

صاحب‌خبر -

مجتبی محرمی معاون تحقیقات و فناوری موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شرایط تحصیل در این موسسه اظهار کرد: دانشجویان داوطلب برای تحصیل در موسسه می‌توانند از طریق وزارت بهداشت و شرکت در کنکور کارشناسی ارشد برای تحصیل در رشته‌های میکروب‌شناسی و ویروس شناسی اقدام کنند.

وی با اشاره به پذیرش یک سال درمیان در بین این دو رشته، گفت: این موسسه تا سقف ۷ نفر دانشجو برای تحصیل در رشته‌های میکروب‌شناسی و ویروس شناسی پذیرش می‌کند و آن‌ها می‌توانند در دفترچه کنکور سراسری این موسسه را مانند سایر دانشگا‌ه‌ها برای ادامه تحصیل انتخاب کنند.


محرمی درباره پذیرش این دانشجویان برای ادامه فعالیت و کار در موسسه، تشریح کرد: هیچ فرآیند قطعی و تعیین شده‌ای برای پذیرش و استخدام دانشجویان تحصیل‌کرده در این موسسه وجود ندارد و تنها تعداد محدودی از این دانشجویان با طی کردن پروسه های تعیین شده وارد موسسه می‌شوند.

معاون تحقیقات و فناوری موسسه رازی، ادامه داد: اغلب دانشجویان با اساتید حاضر در موسسه مراحل پایان‌نامه و دکترای خود را طی می‌کنند و پس از شرکت در فراخوان جذب هیئت علمی در وزارت بهداشت و گذراندن مصاحبه‌های علمی، جذب موسسه می‌شوند.

انجام فعالیت‌های تحقیقاتی به جای فعالیت تئوریک

وی بیان کرد: برتری موسسه رازی نسبت به سایر مراکز آموزشی آن است که دانشجویان می‌توانند با روش‌های روتین انجام تحقیق و آخرین تکنیک‌ها و متدهای آزمایشگاهی در زمینه های باکتری، ویروس و انگل شناسی فعالیت کنند، این در حالی است که دیگر دانشگاه‌ها بیشتر به فعالیت تئوریک می پردازند.

برتری تحصیل در موسسه رازی نسبت به سایر مراکز آموزشی/ شرایط و ظرفیت پذیرش در این موسسه
محرمی افزود: دیگر مزیت موسسه آن است که اساتید موسسه رازی از فعالان عرصه‌های علمی هستند و مهارت بسیاری در زمینه تحقیق ، تشخیص و تولید دارند و به همین دلیل است که دانشجویان فارغ التحصیل از این موسسه از سطح علمی و مهارت بالاتری نسبت به سایر دانشگاه‌ها برخوردارند.

معاون تحقیقات و فناوری موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی اظهار کرد: گروه‌های تخصصی متفاوتی در موسسه رازی در زمینه‌های تولید فراورده‌های بیولوژیک انسانی و دامی اعم از انواع واکسن‌ها، کیت‌ها، آنتی ژن‌ها و سرم‌ها فعالیت می‌کنند و در بخش تشخیص و تحقیق بیماری‌ها فعالیت چشمگیری دارند.

وی ادامه داد: یکی از این گروه‌های فعال گروه آینده‌پژوهی است؛ گروه آینده‌پژوهی در واقع اتاق فکری است که سمت و سوی تحقیقات و دست‌آوردهای آینده موسسه را پیش‌بینی می‌کند تا بتوانیم با علوم آینده همراه باشیم.

 

انتهای پیام/

نظر شما