شناسهٔ خبر: 32398535 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هفته دشوار نمایندگان فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا

تهران- ایرنا- تیم های استقلال، پرسپولیس و ذوب آهن نمایندگان فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا در چارچوب هفته چهارم باید حداکثر امتیازها را مقابل حریفان خود کسب کنند تا راه صعود از مرحله گروهی هموار شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا، هفته چهارم لیگ قهرمانان فوتبال آسیا از فردا دوشنبه آغاز می شود. نمایش خوب نمایندگان فوتبال ایران در هفته گذشته این مسابقات، سبب شد تا کارشناسان و اهالی فوتبال به صعود آنها از مرحله گروهی امیدوار شوند هر چند که مسیر سختی درپیش دارند.

* ذوب آهن ایران - الوصل امارات
شاگردان «علی منصوریان» سرمربی تیم ذوب آهن این روزها خوب نتیجه می گیرند. تیمی که در پایان نیم فصل نخست لیگ برتر فوتبال باشگاهی کشور فاصله زیادی به انتهای جدول رده بندی نداشت، با حضور منصوریان روند رو به رشدی را دنبال کرد تا در فوتبال باشگاهی ایران رده هشتم را به خود اختصاص دهد و در گروه A لیگ قهرمانان آسیا نیز با 7 امتیاز صدرنشین شود.
ذوبی ها در آخرین دیدار لیگ برتر فوتبال ایران نیز موفق شدند تیم پرسپولیس صدرنشین مسابقات را با نتیجه تساوی بدون گل متوقف کنند. این در حالی است که حریف ذوب آهن در لیگ باشگاهی امارات، مقابل تیم رده سیزدهمی الفجیره به تساوی 3 بر 3 رضایت داد تا دفاع متزلزل حریف بیشتر رخ نمایی کند.
حال ذوبی ها در دیدار برگشت خود برابرالوصل با بهره بردن از امتیاز میزبانی توانایی تکرار پیروزی مصاف دور رفت را دارند تا راه خود را برای صعود به مرحله بعدی رقابت ها هموارتر کنند. البته «ریچ کمپ» سرمربی تیم الوصل به رغم شکست در دیدار رفت، برنامه خاصی برای موفقیت شاگردانش در دیدار پیش رو در نظر گرفته است تا نماینده فوتبال ایران از پیش برنده لقب نگیرد.

* الهلال عربستان - استقلال ایران
تیم فوتبال استقلال تهران نیز که موفق شد در لیگ باشگاه های کشور نتایج قابل قبولی بگیرد و خود را به رده دوم جدول رده بندی برساند، باید در دیدار برگشت و در شهر ابوظبی امارات به عنوان کشور بی طرف مقابل الهلال صف آرایی کند.
شاگردان «وینفرد شفر» سرمربی تیم استقلال تنها تیم گروه C مسابقات بودند که در دور رفت لیگ قهرمانان آسیا موفق شدند شکست را به تیم صدرنشین الهلال تحمیل کنند. آبی پوشان ایران در حالی به امارات سفر کردند که «بیژن طاهری» یکی از اعضای کادر فنی خود را به دلیل سیستم چرخشی استفاده از مربیان در سفرهای خارجی استقلال به همراه ندارند.
آبی پوشان که با یک پیروزی، یک تساوی و یک شکست در رده سوم جدول رده بندی گروه C قرار دارند، برای اینکه خیال خود را برای صعود از مرحله گروهی کمی راحت کنند، مجبور به تکرار پیروزی مقابل حریف قدرعربستانی هستند.
در طرف مقابل تیم الهلال عربستان چند روز پیش در فینال جام باشگاه های عرب مقابل تیم الساحلی تونس شکست را پذیرفت تا انتقادها از «زوران مامیچ» سرمربی این تیم به اوج برسد. البته تیم الهلال در لیگ باشگاهی عربستان فقط با اختلاف یک امتیاز در جایگاه دوم جدول رده بندی پس از النصر قرار دارد تا این تیم به رغم شکست در دیدار رفت برابر استقلال، حریف آسانی برای نماینده فوتبال ایران نباشد.

* الاهلی عربستان - پرسپولیس ایران
سرخپوشان ایران در دیدار رفت برابر الاهلی موفق شدند با 2 گل از سد حریف عربستانی عبور کنند تا جایگاه خود را از انتهای جدول رده بندی گروه D به مکان سوم برسانند. «برانکو ایوانکوویچ» سرمربی کروات تیم و شاگردانش که مدافع عنوان نایب قهرمانی در فصل گذشته این مسابقات هستند، به خوبی می دانند برای اینکه بار دیگر به فینال این رقابت های برسند، شرط اول صعود از مرحله گروهی است.
هرچند که سرخپوشان در آخرین دیدار خود در لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور برابر ذوب آهن تن به نتیجه تساوی دادند اما آنها راه و رسم و تجربه موفقیت در آسیا را خوب می دانند. البته وضعیت بغرنج مالی باشگاه پرسپولیس سبب شده تا زمزمه های جدایی برانکو پس از پایان رقابت های لیگ برتر باشگاه های کشور شنیده شود تا این موضوع برای سرخپوشان که موفقیت های چشم نوازی را با او در ایران و آسیا تجربه کرده اند، به چالشی جدید تبدیل شود.
در طرف مقابل تیم الاهلی عربستان است که شکست این تیم مقابل پرسپولیس و پاختاکور ازبکستان در لیگ قهرمانان آسیا و ناکامی برای رسیدن به فینال در لیگ قهرمانان باشگاه های عربی، کافی بود تا مدیران این باشگاه رای به اخراج «خورخه فوساتی» مربی رومانیایی این تیم بدهند و «یوسف عنبر» جانشین او شود.
الاهلی هرچند در دیدار رفت برابر پرسپولیس تن به شکست داد ولی آمادگی این روزهای «مر السوما» مهاجم سوریه ای و ملی پوش الاهلی که موتورگلزنیش روشن شده است، زنگ خطری برای تیم پرسپولیس خواهد بود.

برنامه مسابقات نمایندگان فوتبال ایران در آسیا:

* دوشنبه دوم اردیبهشت
الاهلی عربستان با پرسپولیس ساعت 20 در ورزشگاه آل مکتوم شهر دبی

* سه شنبه سوم اردیبهشت ماه
الهلال عربستان با استقلال ایران ساعت 19:30 در شهر ابوظبی امارات
ذوب آهن ایران با الوصل امارات ساعت 20 در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان
ورزشی*9029*9118*1834

نظر شما