شناسهٔ خبر: 32398389 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بازدید حسین انتظامی از جشنواره جهانی فیلم فجر

R1356/P/S4,34/CT1 / R1356/P1439/S4,34/CT1

حسین انتظامی سرپرست سازمان سینمایی طی بازدید از سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر در جمع اهالی رسانه حاضر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حسین انتظامی سرپرست سازمان سینمایی امروز (شنبه 31 فروردین ماه) با حضور در گذر سینما واقع در خیابان برادران مظفر و کاخ جشنواره واقع در پردیس سینمایی چارسو از عملکرد سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر را مورد ارزیابی قرار داد. وی همچنین در جمع خبرنگاران حاضر شد اما پاسخ شفافی به سوالات آنها نداد.

یکی از مهمترین سوالاتی که خبرنگاران از او داشتند ادغام دو جشنواره ملی و جهانی با هم بود که انتظامی پاسخ را به آینده موکول کرد و درباره حضور یا عدم حضور خود در سازمان سینمایی پاسخ شفافی نداد اما در اینباره تصریح کرد: من از زمان ورودم به سازمان سینمایی دو شرط برای حضورم داشته ام. یک اینکه من با توجه به پیشینه فرهنگی که دارم بتوانم برای سینما کار موثری کنم و دو اینکه سینماگران من را بپسندند که باید منظر نتایج این بررسی ها باشیم.

وی همچنین تنظیم دستورالعمل شورای پروانه نمایش و ساخت و موسسات تابعه سازمان سینمایی را هم به آینده موکول کرد و اعلام کرد: تدوین نهایی اسناد سینمایی با مشاوره فعالان سینما انجام می شود. یکی از طرح‌هایی که در حال انجام است این است که همه جشنواره‌ها را ارزیابی و دستورالعمل‌های آن را به شکل پیش‌نویس آماده می‌کنیم. برای انجام این طرح نظرات سینماگران را جلب و به عنوان یک سند تنظیم کنیم.

انتظامی از حضور مهمانان خارجی در جشنواره جهانی استقبال کرد و آن را نشانه منزوی نبودن ایران در عرصه های جهانی دانست و گفت: این رویداد ظرفیت بالایی دارد و می تواند به توسعه بازار جهانی سینمای ایران کمک کند.

انتهای پیام/

نظر شما