شناسهٔ خبر: 32398130 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیش از 13هزار قالیباف در گیلان فعالیت می کنند

رشت- ایرنا- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: هم اکنون 13 هزار و 396 نفر قالیباف در قالب 21 کارگاه متمرکز و 37 کارگاه غیر متمرکز در گیلان درحال فعالیت هستند.

صاحب‌خبر -

ه گزارش خبرنگار ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان فرهاد دلق پوش در نشست شورای فرش استان با تاکید بر لزوم حمایت همه جانبه، بویژه در بحث بیمه شاغلان و اعطاء تسهیلات اظهار داشت: 9 هزار و دو نفر از شاغلان این حرفه به تامین اجتماعی معرفی و از این بین تاکنون شش هزار نفر از بافندگان فرش، بیمه شده اند و پذیرش مابقی آنها در سامانه تامین اجتماعی متوقف شده است.
وی میزان تولید فرش و تابلو فرش دستباف استان را تاکنون 51 هزار مترمربع عنوان وخاطرنشان کرد: همواره تلاش شده است با طرح های جدید و اقدامات نوآورانه همانند گل سوسن چلچراغ، رشتی دوزی و طرح انار گل، زمینه دستیابی به بازار فرش بهتری فراهم گردد.
وی شهرستان های سیاهکل، صومعه‌سرا و بخش سنگر در استان گیلان را قطب تولید فرش و تابلو فرش دانست و اضافه کرد: با توجه به سابقه گیلان در نوغانداری و تولید نخ ابریشم، در صورت اتخاذ راهکارهای حمایتی مناسب در کارگروه فرش استان فرش گیلان می تواند با برند سازی، جایگاه واقعی خود را پیدا کند.
دلق پوش امضاء تفاهم نامه فرش در جریان سفر اخیر ریاست جمهوری به گیلان را نقطه عطفی در جهت توسعه و ترویج فرش دستبافت گیلان بیان و تصریح کرد:برای اجرایی و عملیاتی کردن موضوع تفاهم نامه فرش کمیته ای ذیل این کارگروه تشکیل و به صورت ویژه و تخصصی موضوع رسیدگی شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از پرداخت تسهیلات کم بهره و بازار سازی به عنوان راهکار های درخواستی حمایتی بخش فرش گیلان یاد و اظهار کرد: اختصاص حداقل یکصد دار قالی ارگونومیک به کارگاه های قالی بافی استان، حمایت برای برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی فرش در گیلان و تامین اعتبار برای برگزاری جشنواره گره زرین در استان برای ارتقاء جایگاه فرش استان موثر است.
در این جلسه مقرر شد شرکت های پشتیبان و خوشه های فرش جهت پشتیبانی در بازاریابی و فروش برای بهبود وضعیت فرش دستبافت در گیلان تشکیل شود.
جلسه شورای فرش گیلان با ریاست استاندار گیلان برگزار شد.
7296 /6030

برچسب‌ها:

نظر شما