شناسهٔ خبر: 32397299 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

به همت محققان دانشگاه تحصیلات تکمیلی کرمان؛

ظرفیت سازه استاکر و ریکلایمر کارخانه مگنتیت در کرمان افزایش یافت

امکان‌سنجی افزایش ظرفیت سازه استاکر و ریکلایمر کارخانه مگنتیت به همت پژوهشگران دانشکده مهندسی مکانیک و مواد دانشگاه تحصیلات تکمیلی هایتک کرمان انجام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در این پروژه امکان افزایش ظرفیت سازه استاکر کارخانه مگنتیت به بار ۲۲۰۰ تن بر ساعت و دلایل انحراف سازه ریکلایمر مورد بررسی قرار گرفته است. در ابتدا هر دو سازه مورد بررسی فنی قرار گرفته و تست‌های غیر مخرب MT و UT بر روی نواحی جوشکاری شده انجام گرفت؛ سپس اندازه‌گیری‌هایی برای خیز و انحراف هر دو سازه در محل کارخانه صورت پذیرفت.

هر دو سازه بر اساس نقشه‌های فنی و به‌صورت دقیق و با جزئیات کامل مدل‌سازی شده‌اند و بارگذاری بر اساس استاندارد سازه‌های معلق اعمال گردیده است. در نهایت بر اساس تجزیه و تحلیل نتایج به دست آمده، افزایش ظرفیت و انحراف سازه آنالیز گردید.

به‌منظور انجام این پروژه نزدیک به ۶۰۰ نفر ساعت بازرسی فنی در محل مجتمع صورت گرفت و همچنین نزدیک به ۱۲۰۰ قطعه مدل‌سازی گردید.

تعیین نواحی بحرانی سازه، تبیین چگونگی افزایش ظرفیت تجهیز تعیین عیوب سازه و ارائه پیشنهادات اجرایی جهت اصلاح و تقویت سازه از دستاورد‌های ویژه این طرح است.

بازسازی و تعمیر سازه ریکلایمر، بازرسی فنی نقاط بحرانی سازه استاکر به صورت دوره‌ای، از برنامه‌های آتی جهت توسعه این طرح می‌باشد.

نظر شما