شناسهٔ خبر: 32397291 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اکران چهل و هشتمین جشنواره فیلم رشد در چالدران آغاز شد

ارومیه - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش چالدران از آغاز اکران چهل و هشتمین جشنواره فیلم رشد ویژه دانش آموزان این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

حیدر قصاب زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اکران چهل و هشتمین جشنواره فیلم رشد در قالب 32 گروه سیار و ثابت در مدارس شهری و روستایی چالدران آغاز شد و فیلم های این جشنواره برای دانش آموزان و خانواده های آنها به نمایش در می آید.
وی اظهار داشت: در این جشنواره 40 فیلم در قالب کوتاه، بلند، مستند و انیمیشن ایرانی و خارجی به مدت پنج روز اکران می شود.
وی ادامه داد: امسال فیلم های جشنواره رشد برای هفت هزار دانش آموز و خانواده آنان و فرهنگیان به نمایش گذاشته شده است.
مدیر آموزش و پرورش چالدران بیان کرد: در این جشنواره با استفاده از هنر تصویر مفاهیم با محوریت علمی، تربیتی و آموزشی به دانش آموزان و جامعه مورد هدف انتقال داده می شود.
وی گفت: فیلم یک رسانه آموزشی است و می تواند ما را در رسیدن به اهداف نظام تعلیم و تربیت یاری کند.
وی استفاده از تکنولوژی های جدید را در یادگیری بهتر، مهم دانست و افزود: نقش رسانه در توسعه ارتباطات در دنیای امروز مشهود است به طوری که گاهی تاثیر یک فیلم سینمایی در ذهن انسان بسیار بیشتر از ساعت ها سخنرانی و کلاس های آموزشی سنتی است.
قصاب زاده اضافه کرد: این جشنواره با توجه به بهره گیری از رسانه های دیداری و شنیداری می تواند نقش مهمی در ارتقای آگاهی ها و سطح یادگیری کودکان و نوجوانان ایفا کند.
وی افزود: آموزش و پرورش باید فناورهای جدید و استفاده از آنها را در سرلوحه روش های آموزشی خود قرار دهد و در صورت تحقق این مهم شاهد تحول در یادگیری و سهولت در انتقال پیام به دانش آموزان خواهیم بود.
مدیر آموزش و پرورش چالدران، ایجاد ارتباط بین دانش آموزان و فرهنگیان، ارتقای جایگاه فیلم های آموزشی و تربیتی، تنوع بخشی به محیط های آموزشی، ارتقای آگاهی و سطح یادگیری کودکان و نوجوانان از طریق رسانه های دیداری و شنیداری را از اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، جشنواره فیلم رشد برای نخستین بار در سال 1342 با نام جشنواره بین‌المللی فیلم‌های آموزنده برگزار شد و با وقوع انقلاب شکوهمند اسلامی اجرای نخستین دوره آن در دوره پانزدهم در 12 اردیبهشت 1364 برگزار شد.
نام این جشنواره از دوره بیستم به جشنواره بین‌المللی فیلم‌های آموزش و تربیتی رشد تغییر کرد و اجرای آن از دوره بیست و پنجم علاوه بر تهران در مراکز استان‌ها و شهرهای دیگر کشور نیز کلید خورد.
8137/3072

نظر شما