شناسهٔ خبر: 32397276 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

نجواهای شاعرانه با امام زمان (عج)

مجموعه «سروده‌های مهدوی» عالمان و مراجع شیعه به کوشش محمد غفاری از سوی نشر باهوش وابسته به مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث روانه بازار کتاب شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
در این مجموعه،  اشعار فارسی علما و مراجع بزرگ تاریخ شیعه در باره حضرت مهدی(عج) گردآوری شده تا رجوع به شعر گذشتگان، در دو وجه محتوایی و هنری صورت پذیرد.
 
 
 از اهداف این تحقیق، احیای میراث مکتوب شیعی در عرصه شعر مهدوی و زنده نگاه داشتن آن برای نسل‌های آینده، آشنا ساختن شاعران و هنرمندان جوان با پیشینه سترگ شعر مهدوی و زمینه‌سازی برای پژوهش های کاربردی و عمیق در این عرصه است.

در این مجموعه همچنین بسترسازی برای رشد شاعران جوان کشور، با توجّه به الگوهای متعهّد و عالم، مورد توجّه است؛ زیرا با عنایت به این که اشعار این کتاب، سروده عالمان و فقیهان تراز اوّل است، طبیعتاً از بسیاری از آسیب ها به دور است و می تواند نقش مؤثّری در شناساندن صحیح امام مهدی ـ عجّل اللّٰه تعالی فرجه ـ و تاریخ زندگی ایشان به شاعران جوان داشته باشد.
 
 
در این مجموعه، اشعار 32 چهره شاخص در علوم دینی از قرن دهم تا به امروز در مدح و ستایش امام مهدی(ع) جمع آوری شده است.
 
ترتیب و چینش شاعران، بر اساس تاریخ قمری ولادتشان است و پیش از آغاز اشعار، معرفی مختصری از شاعر آورده شده است. این معرفی عبارت است از: تاریخ و محل ولادت، محل تحصیل و استادان، آثار و در برخی موارد، تاریخ رحلت و محلّ دفن آنان.
 
در انتخاب اشعار، تنها به موضوع و مضامین مرتبط با صاحب الزمان(عج) توجه شده و هیچ گونه انتخابی از نظر قالب، شاعرانگی و... صورت نپذیرفته است.

برچسب‌ها:

نظر شما