شناسهٔ خبر: 32397268 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

با هدف حمایت از اشتغال دانش آموختگان کشاورزی؛

تدوین بسته‌های کارآفرینی گیاهان دارویی/ ۴۰ بسته با همکاری مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) منتشر شد

ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری برای حمایت و هدایت فرآیند اشتغال دانش آموختگان کشاورزی و منابع طبیعی اقدام به تدوین بسته‌های کارآفرینی گیاهان دارویی کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نهضت تولید و مصرف گیاهان دارویی و دارو‌های گیاهی و فراگیر شدن طب سنتی در کانون حمایت و برنامه ریزی مدیران اقتصادی-اجتماعی و حوزه سلامت کشور و نیز جامعه قرار گرفته است. البته شکل گیری ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری و به دنبال آن طراحی و اجرای سند راهبردی توسعه صنعت گیاهان دارویی و اقبال عمومی از مصرف این گیاهان و دارو‌های مرتبط موید آن است. ظرفیت و نرخ اشتغالزایی این صنعت در ابعاد تولیدی، فرآوری، انبارداری، بسته بندی، توزیع و فروش با توجه به ظرفیت‌های جهانی آن بسیار گسترده است.

سازماندهی نشدن مشاغل و نبود استاندارد سرمایه گذاری در این صنعت ستاد را بر آن داشت تا در نخستین گام برای حمایت و هدایت فرآیند اشتغال دانش آموختگان کشاورزی و منابع طبیعی و شفاف سازی سودآوری آن برای سرمایه گذاران اقدام به تدوین بسته‌های کارآفرینی گیاهان دارویی کند.

این بسته‌ها محتوی داده‌های واقعی از فرآیند تولید اقتصادی و مصرف، شرح شغل، شناخت بازار، بازده اقتصادی، نیروی انسانی و به اجمال مدیریت تولید و کارآفرینی در این حوزه است و نحوه سرمایه گذاری و سود ناشی از آن را طبق فرمول‌های اقتصادی نشان می‌دهد. این اقدام می‌تواند گامی در راستای گسترش اشتغال مولد، مصرف داخلی و توسعه بازرگانی داخلی و بین المللی محصولات گیاهان دارویی ایران باشد و با استفاده از ظرفیت‌های بکر بخش‌های کشاورزی و سلامت اجتماعی و کاهش عوارض جانبی جسمی و روحی دارو‌های شیمیایی، روحیه طراوت و شادابی در جامعه ایران را ارتقاء دهد. البته این شرایط در تسریع روند پیشرفت اقتصاد کلان ایران موثر است.
 
در حال حاضر ۵۰ بسته کارآفرینی گیاهان دارویی تهیه شده است که ۴۰ بسته آن با همکاری مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) منتشر شده است.

نظر شما