شناسهٔ خبر: 32397221 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرمربی تیم ملی کمانداران:

رکوردها نسبت به گذشته ارتقای جدی داشته است

تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی تیراندازی با کمان رشته ریکرو گفت: طی 6 ماه گذشته تمرینات خوبی را دنبال کردیم و عملکرد کمانداران با توجه به رکوردهایشان طی سه سال گذشته بویژه عملکرد آنان در بازیهای آسیایی 2018 جاکارتا، بیانگر ارتقای جدی و بهترشدن وضعیت آنان طی این مدت است.

صاحب‌خبر -

«مجید میررحیمی» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا افزود: این نفرات با انجام انتخابی ها و 6 مرحله اردوی آماده سازی بهترین های کشور هستند که کاملا براساس شایستگی و جوانگرایی به جام جهانی شانگهای اعزامی شوند.
این مربی جوان در خصوص یک انتخابی مجزا از چند ملی پوش گفت: از عرفان ارژنگی پور و میلاد وزیری یک رکوردگیری مجزا صورت گرفت و با توجه به اینکه این کمانداران تمرینات و آمادگی کمی داشتند موفق به کسب حدنصاب نشدند؛ ضمن اینکه باید بگویم پیش از رکورد گیری مجدد از این دو نفر ما ترکیب اصلی تیم اعزامی را بسته بودیم .
وی با اشاره به حضور نیلوفر علیپور و رضا شبانی دو کماندار جوان ملی پوش کشورمان در ترکیب اعزامی به شانگهای گفت: این نفرات رکوردهای خوبی داشتند و ما امیدواریم بتوانیم نتیجه خوبی در چین کسب کرده و در قهرمانی چین سهمیه تیمی را کسب کنیم .
میررحیمی خاطر نشان کرد: جام جهانی شانگهای دومین و آخرین اردوی تدارکاتی خارجی تیم ملی است و اگر چه مرحله سوم جام جهانی ترکیه را در پیش داریم اما به دلیل نزدیکی این مسابقات به قهرمانی جهان در هلند ، و ایجاد خستگی و فشار روانی برای کمانداران این مسابقه در برنامه ما حذف شده است.
وی با اشاره به تمرکز کادر فنی بر پتانسیل زنان و احیای جایگاه این کمانداران در ترکیب تیم ، گفت: طی 6 ماه گذشته آنان عملکرد خوبی از خود در مسابقات ارتش های جهان و تورنمنت بنگلادش نشان دادند و حالا هم ما را به عملکرد خود در شانگهای امیدوار کرده اند.
میررحیمی کسب سهمیه تیمی تیراندازی با کمان را یک نتیجه یک کار تیمی عنوان کرد و افزود: با همه این ها پیش بینی نتیجه و صحبت در خصوص کسب سهمیه کار سختی است زیرا عوامل محیطی متعدد از جمله وزش باد و بارش باران ، گرما و سرما و سطح رطوبت و عوامل زیادی بر عملکرد کمانداران تاثیرگذار است.
این کماندار اسبق تیم ملی تیراندازی با کمان اضافه کرد: مسابقات جام جهانی شانگهای با توجه به تجربیات ما از سطح فنی بسیار بالایی برخوردار است و در اغلب دوره های برگزاری شاهد حضور برترین های جهان پیش از حضور در قهرمانی جهان بوده است.
وی تاکید کرد: جدای از تطبیق شرایط آب و هوایی که حضور در شانگهای برای شرکت در قهرمانی جهان هلند دارد، از نظر روانی هم کمک خوبی بر روند آماده سازی آنان دارد و ما امیدواریم با بهترین شرایط آمادگی راهی هلند شویم .
به گفته میررحیمی تیم تمرینات بدنسازی پرفشاری را طی هفته های اخیر داشته که وضعیت بدنی کمانداران را در حد قابل ملاحظه ای ارتقا بخشیده است.
تیم ملی تیراندازی با کمان رشته ریکرو با حضور زهرا نعمتی ، پارمیدا قاسمی ، شیوا شجاع مر ، نیلوفر علیپور ، صادق اشرفی ، محمد صادق کبودانی ، رضا شبانی و امین پیرعلی امشب تهران را به مقصد گوانگجو چین ترک می کنند و از دوم تا 14 همین ماه در این شهر تمرینات خود را دنبال می کنند.
تیم چهاردهم اردیبهشت ماه از گوانگجو راهی شانگهای می شود و تیم ملی تیراندازی با کمان کامپوند هم از تهران به این تیم در شانگهای ملحق خواهد شد.
جام جهانی شانگهای از 16 تا 22 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.
ورزشی **1828

نظر شما