شناسهٔ خبر: 32397211 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

حمله موشکی انصارالله به جازان

جنبش انصارالله یمن امروز (یکشنبه) اعلام کرد که یک پایگاه نیروهای وابسته به دولت مستعفی یمن در منطقه جازان واقع در جنوب غرب عربستان را با یک فروند موشک بالستیک هدف قرار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، شبکه ماهواره‌ای المسیرة وابسته به جنبش انصارالله یمن گزارش داد، یگان موشکی این جنبش یک فروند موشک بالستیک مدل "بدر اف" را به سمت مراکز تجمع نیروهای مزدور وابسته به دولت مستعفی یمن در پایگاه الاستقبال واقع در غرب الطوال در حومه جازان (جیزان) شلیک کرد.

این شبکه ماهواره‌ای به نقل از یک منبع در یگان موشکی انصارالله اعلام کرد: موشک به هدف اصابت کرده و چندین کشته و زخمی در میان نیروهای دولت مستعفی یمن بر جای گذاشت.

ائتلاف عربی ضد یمن به رهبری عربستان از ۲۶ مارس ۲۰۱۵ عملیاتی را در حمایت از نیروهای وابسته به دولت عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن آغاز کرده است.

در پی عملیات‌های نظامی متوالی ائتلاف عربی، یمن با بدترین بحران انسانی جهان مواجه شده است و طبق آمار سازمان ملل در این حملات هزاران تن کشته و زخمی شدند،  همچنین ۲۲ میلیون یمنی یعنی نزدیک به ۷۲ درصد از ساکنان این کشور به یکی از انواع حمایت‌ها و کمک‌های انسانی نیاز دارد، در این میان ۸.۴ میلیون یمنی نیز با بحران غذا مواجه هستند.

نظر شما