شناسهٔ خبر: 32397084 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امیر خانزادی:جبهه استکبار از نظامی به اقتصادی تغییر کرده است

پکن- ایرنا- فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه از چند سال پیش، جبهه مقاومت ملت ایران علیه استکبار جهانی از جبهه نظامی به اقتصادی تغییر کرده است تاکید کرد: امروز در جنگ اقتصادی، شکل جبهه ها تغییر کرده و خطوط مقدم اصلا مشخص و قابل شناسایی نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا دریادار امیر 'حسین خانزادی' شنبه شب در آیین گرامیداشت جشن نیمه شعبان در سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن از کارکنان سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین به عنوان نیروهای خط مقدم جبهه جنگ اقتصادی یاد کرد و افزود: شما در لبه نخست این جنگ قرار دارید و مسئولیت سختی بر عهده دارید.
امیر خانزادی ادامه داد: در جنگ اقتصادی گلوله ها و چهره واقعی دشمن پیدا نیست اما نکته مهم این است که در این جنگ همه در کنار هم باشیم و وحدت کلمه را حفظ کنیم و بدانیم آن چیزی که رهبری برای همه ما تکلیف می کند باید در قالب وحدت کلمه شکل گیرد.

** اقتصاد مقاومتی، راه مقابله با جنگ اقتصادی
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: در جنگ اقتصادی، اقتصاد مقاومتی نقش کلیدی ایفا می کند و در کشوری مانند چین مرتبط کردن ظرفیت های فنی و اقتصادی شکل گرفته در این فضا با نیازهای ایران اسلامی بسیار حایز اهمیت است.
او گفت: شکل روابط دو کشور ایران و چین در ماه های گذشته تغییر قابل توجهی کرده و در آینده نقش کلیدی کارکنان این سفارت، تاثیر بیشتری خواهد داشت.
دریادار خانزادی گفت: فریب لبخند شیاطین و استکبار جهانی را نخوریم آنها در این عرصه با لبخند وارد می شوند و به دنبال جدا کردن ملت از بدنه نظام هستند.

** نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس حماسه های بزرگی خلق کرد
دریادار خانزادی در ادامه با تبریک 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران به همه ارتشیان گفت: نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس و در مبارزه با استکبار جهانی، در کنار سایر رزمندگان اسلام در دریا حماسه های بزرگی خلق کرده است.
او گفت در دوران دفاع مقدس، نیروی دریایی در دریا و عزیزان دیگری هم در زمین و هوا اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی از کشور جدا شود.
دریادار خانزادی به بخشی از رشادت های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدش اشاره کرد و افزود: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران هفتم آذرماه سال 59 در شصت و هفتمین روز جنگ تحمیلی، کارنامه نیروی دریایی رژیم بعث عراق را در دریا به طور کامل بست و اولین و بزرگترین پیروزی ما در دوران دفاع مقدس در دریا روی داد.
وی ادامه داد: ارتش رژیم بعث که تلاش می کرد ظرف یک هفته بعد از اشغال خرمشهر، جشن پیروزی را در تهران برگزار کند به وسیله تکاوران نیروی دریایی و سایر عزیزانی که در خوزستان حضور داشتند با 34 روز مقاومت، رژیم عراق را در خرمشهر متوقف کردند.

** اسکورت 10 هزار کشتی تجاری توسط نیروی دریایی
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در بخش دیگری از سخنانش به نقش نیروی دریایی در تامین نیازهای تجاری کشور اشاره کرد و گفت: نیروی دریایی در دوران 8 سال دوران دفاع مقدس، بیش از 10 هزار کشتی تجاری را در دریا اسکوت کرد تا اقتصاد کشور بابت جابجایی کالا و نیازهای مردم دچار مشکل نشود.
دریادار خانزادی گفت: با همت نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس، اگرچه کمبودهایی بود اما مشکل اساسی ایجاد نشد و قحطی اتفاق نیفتاد.

** نقش نیروی دریایی در دوران سازندگی
امیر خانزادی در ادامه به نقش نیروی دریایی در دوران سازندگی اشاره کرد و گفت: بعد از دوران دفاع مقدس، جوانان و فرزندان نسل انقلاب ساکت ننشستند و با ساخت تجهیزات و زیر ساخت ها در ابعاد مختلف از جمله در نیروی دریایی، دین خود را به انقلاب اسلامی ادا کردند.
وی گفت: با تلاش متخصصان کشور و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، بهمن ماه سال 88 اولین ناوشکن تمام بومی و ایرانی ساخته شده به دست فرزندان این مملکت با حضور مقام معظم رهبری در بندر عباس به نیروی دریایی ملحق شد و بعد از آن نیز ساخت ناوشکن هایی از این دست به طور پیوسته ادامه یافت.
امیر خانزادی گفت: در آذر سال گذشته نیز ناوشکن سهند و زیردریایی فاتح به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیوستند که نشان می دهد تلاش های استکبار جهانی برای توقف تعالی و رشد ایران اسلامی به ویژه در عرصه تجهیزات نیروی دریایی موفق نبوده است.

** سیل ویرانگر با همه مشکلات، باعث همبستگی مردم شد
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه سخنانش به حادثه سیل اخیر در ایران اشاره کرد و گفت: در این حادثه، جلوه هایی از کمک به سیلزدگان خلق شد که فقط نمونه آن را در جبهه های دوران دفاع مقدس می توان مشاهده کرد.
امیر خانزادی تصریح کرد: سیل ویرانگر علیرغم همه مشکلاتی که برای کشور ایجاد کرد باعث همبستگی میان ملت ایران شد.
وی به نقش ارتش جمهوری اسلامی ایران در کمک به سیلزدگان اشاره کرد و گفت: ارتش و نیروی دریای هم در کنار سایر نیروهای مسلح، تمام قد در کنار مردم ایستادند و تا پایان هم در کنار مردم خواهیم بود.

** ظرفیت تمدن ایران اسلامی در حال خیزش است
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بخش پایانی سخنانش با اشاره به حضور خود در چین که به دعوت رسمی فرمانده نیروی دریایی چین برای شرکت در اجلاس فرمانده هان نیروی دریایی کشورهای مختلف جهان بوده است گفت: قدرت و تمدن دریایی قدرت های منطقه ای در حال خیزش به سمت دریا هستند و این به آن معناست که باید به منابع و منافع دریایی کشورهای منطقه احترام گذاشت.
امیر دریادار خانزادی گفت: بیش از 50 کشور دنیا در این نشست حاضر هستند مهمترین نکته ای که اعلام خواهیم کرد این است که ظرفیت تمدن ایران اسلامی در خال خیزش است و به هیچ عنوان برای برقراری امنیت در منطقه اقیانوس هند به نیروی خارجی نیاز نداریم.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با یادآوری اینکه در این سفر با استفاده از ظرفیت گفت وگو و تعامل، دیدارهای دو جانبه ای را با فرماندهان نیروی های دریایی شرکت کننده در این اجلاس خواهیم داشت، افزود: قطعا نظرات تخصصی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مورد چگونگی دستیابی به امنیت جمعی در مناطق مختلف دریایی جهان از جمله منطقه اقیانوس هند از مهمترین محور گفت وگوهای دوجانبه است.
امیر دریادار «حسین خانزادی» در پایان این مراسم از 'عباس علیخانی' از جانبازان و اسرای دوران دفاع مقدس که در آموزشگاه امام خمینی(ره) پکن مشغول به تدریس است تجلیل کرد.
**آساق**1904**

نظر شما