شناسهٔ خبر: 32397079 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم در گفت‌وگو با میزان خبر داد

رفع تصرف ۱۸۸ هکتاری از اراضی ملی قم در سال گذشته

خبرگزاری میزان- دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم از رفع تصرف ۱۸۸ هکتاری از اراضی ملی قم در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال گذشته همچنین بیش از ۱۲۰چاه غیرمجاز در قم با دستور قضایی پر و پلمب شده است.

صاحب‌خبر -

مهدی کاهه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، از رفع تصرف ۱۸۸ هکتاری از اراضی ملی قم در سال گذشته خبر داد.

وی دراین رابطه اظهار کرد: رویکرد قاطع شورای حفظ حقوق بیت المال باعث گردیده است دست متجاوزین به اراضی ملی در قم بیش از گذشته کوتاه شود، به نحوی که در طی سال گذشته حدود ۱۶۳ هکتار از اراضی ملی در حوزه‌های مختلف جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، راه و شهرسازی و ... خلع ید و به دولت اعاده شد.

این مقام قضایی بیان کرد: جرائم و رفع تصرف از سواحل رودخانه‌ها در سال گذشته نیز حدود ۲۵ هکتار بوده و ۱۲۲ چاه غیر مجاز در قم با دستورات قضایی پر و پلمب شده است.

کاهه دبیر شورای سیاست گذاری حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان قم تصریح کرد: این شورا با اهدافی چون احقاق حقوق عامه و حفظ حقوق بیت المال و برخورد قاطع با متجاوزان و متصرفان اراضی ملی و منابع طبیعی و باغات استان فعالیت می‌کند و کلیه مدیران و روسای دستگاه‌های دولتی باید با فصل الخطاب قراردادن فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری (مدظلله العالی) با تمام توان و قدرت و قاطعیت نسبت به انجام وظایف شرعی و قانونی اقدام کنند و پیشگیری از وقوع این گونه جرائم را در اولویت کاری قرار دهند.

دادستان قم در انتها خاطرنشان کرد: این شورا در سال گذشته با تشکیل ۶ جلسه اصلی و ۲ کمیته فرعی و ۲۶ مصوبه اقدامات مهمی را در راستای مبارزه با پدیده‌هایی همچون زمین‌خواری، کوه خواری، رودخانه خواری، تخریب و تصرف غیر مجاز اراضی ملی و منابع طبیعی، تغیر کاربری و ... داشته است.

 

انتهای پیام/

نظر شما