شناسهٔ خبر: 32396589 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

آشنایی با عوارض خطرناک مصرف حشیش!

بی‌حالی، قرمز شدن چشم‌ها، کاهش انرژی، افزایش فشار خون، گیجی، تند شدن ضربات قلب و افزایش اشتها از عوارض مصرف حشیش برای بدن انسان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه انتظامی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، امروزه مصرف مواد مخدر و اعتیاد جزو معضلات اصلی در کشور است که متأسفانه رفتن به سمت مصرف مواد مخدر در بین دانش‌آموزان و دانشجویان نیز رواج پیدا کرده است؛ اکثر جوانان برای گذراندن اوقات فراغت به سمت مواد مخدر می‌روند، این درحالی است که مصرف برخی از مواد مخدر حتی برای یک‌بار نیز می‌تواند عوارض خطرناکی برای بدن داشته باشد.

حشیش یکی از مواد مخدری است که مصرف آن بین جوانان رواج پیدا کرده است و اگر مصرف‌کنندگان این ماده خطرناک با عوارض آن آشنا شوند، قطعاً به سمت آن نخواهند رفت؛ حشیش از گیاه شاهدانه به‌دست می‌آید که معمولاً سبز یا قهوه‌ای رنگ است.

افزایش فشار خون، گیجی، افزایش اشتها، قرمز شدن چشم‌ها، تند شدن ضربات قلب، اختلال حافظه، تغییر در درک و رنگ و صدا، حواس‌پرتی و چاق شدن برخی از عوارض مصرف حشیش برای بدن است؛ همچنین بی‌انگیزه شدن، عدم تمایل برای شروع هر کاری، بی‌احساسی و کاهش انرژی از دیگر عوارض مصرف حشیش محسوب می‌شود.

بر همین اساس، اگر اطلاع‌رسانی در زمینه مواد مخدر به بهترین نحو ممکن صورت گیرد، قطعاً گرایش جوانان به مصرف مواد مخدر سنتی و صنعتی کمتر خواهد شد.

انتهای پیام/4110/

نظر شما