شناسهٔ خبر: 32396000 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کارشناس مسایل راهبردی:

پذیرش امام زمان(عج) نیازمند رشد عقلانی جامعه است

سمنان- ایرنا- کارشناس مسایل راهبردی گفت: پذیرش امام زمان(عج) و تعجیل در فرج نیازمند دوری از رویکردهای نفسانی و رشد عقلانی جامعه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علیرضا پورمسعود بامداد یکشنبه در آیین گرامیداشت ولادت امام زمان(عج) و نیمه شعبان در مسجد سیدالشهدا(ع) سمنان افزود: در بسیاری از موارد جایگاه امامان(ع) را درک نمی کنیم و برای رفع این چالش نیازمند تربیت و رشد عقلانی هستیم.
وی خاطرنشان کرد: امامان معصوم(ع) در هر محیطی برای رشد و کرامت مردم تلاش کردند و تمام سختی هایی که متحمل شدند برای رستگاری مردم بود.
کارشناس مسایل راهبردی ادامه داد: برای امامان معصوم(ع) در هر دوره ای سختی های زیادی ایجاد شد و این بزرگان دین اسلام همواره برای کرامت انسانی در تلاش بودند.
پورمسعود اضافه کرد: فهم شان امامان معصوم(ع) بسیار سخت است و ظهور امام زمان (عج) به نوع عمل و کردار ما ارتباط دارد.
وی افزود: شرایط سخت اقتصادی، نزول و ربا، فساد اخلاقی و بسیاری از بزهکاری و آسیب های اجتماعی شرایط را برای اصلاح جامعه جهانی از سوی امام زمان(عج) فراهم کرده است.
وی تصریح کرد: برداشت غلط از انتظار نداشته باشیم، امام زمان (عج) با حرف و گفتار ظهور نمی کند و ایجاد این شرایط با اتخاذ رویکردهای علمی امکان پذیر است.
کارشناس مسایل راهبردی افزود: تعجیل در فرج امام زمان(عج) به عملکرد و اقدام شیعیان بستگی دارد و برای تعجیل در این امر باید همواره دعا کرد.
پورمسعود گفت: رشد عقلانی مردم برای پذیرش ظهور امام عصر(عج) ضروری است و باید در این بخش از رویکردهای نفسانی دوری کرد.
وی اضافه کرد: برای پذیرش امام زمان(عج) باید بیقرار باشیم و در شب ولادت امام دوازدهم طوری باشیم که پذیرش عقلانی برای تعجیل در فرج حضرت فراهم‌ شود.
کارشناس مسایل راهبردی افزود: در هیچ جای دنیا اکنون مردم از دولت های خود راضی نیستند و این امر نشانه ظهور امام زمان(عج) است.
پورمسعود با بیان اینکه کشورهای جهان اکنون در جست و جوی فردی برای نجات خود از گرفتاری ها هستند، ادامه داد: مردم در آستانه ظهور امام زمان(ع) منجی خود را درمی یابند.
وی ادامه داد: اکنون 40 سال صدا و سیما در اختیار جمهوری اسلامی است اما تاکنون برنامه ویژه ای در ارتباط با ظهور امام زمان(عج) پخش نشده است.
کارشناس مسایل راهبردی افزود: در صدا و سیمای کشور در رابطه با ظهور امام زمان(عج) به معنی واقعی برنامه سازی نمی شود و نشانه های اجتماعی ظهور در صدا و سیما بیان نمی شود.
آخرین منجی عالم بشیریت محمد بن الحسن روز جمعه نیمه شعبان 255 هجری قمری در خانه امام حسن عسکری(ع) و نرجس خاتون به دنیا آمد، پس از شهادت حضرت امام حسن عسکری(ع) در سال 260 هجری قمری، غیبت صغری آغاز شد و تا سال 329 هجری قمری ادامه پیدا کرد؛ در این دوره حضرت مهدی(عج) از طریق چهار نایب به اداره امور مردم می پرداختند و سپس غیبت کبری آغاز شد.
7339/6103

نظر شما