شناسهٔ خبر: 32395827 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شما نیوز | لینک خبر

پیگیری برای رفع مشکلات هموطنان سیل زده به جد دنبال می شود

مدیرعامل بانک رفاه کارگران در دیدار با استاندار لرستان بر پیگیری مجدانه مسائل و مشکلات هموطنان سیل زده تأکید کرد و گفت: امداد رسانی های بانک رفاه به صورت مستمر ادامه می یابد تا هموطنان آسیب دیده به شرایط زندگی عادی بازگردند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار شمانیوز به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران، دکتر محمد علی سهمانی مدیرعامل این بانک طی سفری به استان لرستان پیرامون رسیدگی به وضعیت سیل زدگان و بازدید از مناطق سیل زده با دکتر خادمی استاندار لرستان دیدار و گفت و گو کرد.

وی در این نشست با بیان اینکه بانک رفاه به عنوان یک بانک اجتماعی و سلامت محور همراستا و همگام با نهادهای امدادرسانی ذی ربط و همسو با سیاست های دولت محترم به دنبال تسریع فرایندهای امدادرسانی و بهسازی مناطق آسیب دیده است گفت: بانک رفاه کارگران در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی خود علاوه بر اختصاص کمک های نقدی و غیر نقدی و همچنین اعطای تسهیلات به خانواده های آسیب دیده، در گام نخست یک دستگاه آمبولانس را به شهرستان معمولان اهدا می‌کند تا روند امداد رسانی ها به این شهر سیل‌زده تسهیل شود که این موضوع هم اکنون در بانک رفاه مصوب شده و درحال فراهم کردن مقدمات اهدا می باشد.
 
 
پیگیری برای رفع مشکلات هموطنان سیل زده به جد دنبال می شود

مدیرعامل بانک رفاه در ادامه با تشریح اقدامات این بانک در کمک به استان های سیل زده خاطر نشان ساخت: بانک رفاه از همان ساعات آغازین وقوع سیلاب اقدامات حمایتی خود را آغاز کرده و در بخش های کمک‌های نقدی، غیر نقدی و اعطای تسهیلات حضور فعال و اثربخشی داشته است.

وی ادامه داد: در حوزه اعطای تسهیلات بانک رفاه اقدام به اختصاص 17000 فقره تسهیلات به ارزش 170.000.000.000 تومان شامل 8500 فقره تسهیلات قرض الحسنه 5.000.000 تومانی، 8500 فقره تسهیلات تعمیرات مسکن 15.000.000 تومانی در قالب تسهیلات تعریف شده تکلیفی بانک با اولویت بخشی به مخاطبان و اقشار کم درآمد تحت پوشش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مانند مستمری بگیران سازمان بهزیستی، سازمان تامین اجتماعی و عموم سیل‌زدگان قبل از ابلاغ بخشنامه بانک مرکزی ج.ا.ا و هیأت محترم وزیران به بانک ها جهت تعیین سهمیه تخصیصی تسهیلات به آسیب دیدگان ناشی از سیل کرده است.
 
پیگیری برای رفع مشکلات هموطنان سیل زده به جد دنبال می شود

دکتر سهمانی به کمک های غیرنقدی بانک رفاه به هموطنان سیل‌زده پرداخت و گفت: بانک رفاه در این زمینه اقدام به اهدای لوازم ضروری و اقلام اساسی زندگی شامل پکیج مواد غذایی و بهداشتی، لوازم گرمایشی از جمله پتو و همچنین آب معدنی و موارد اعلامی مورد نیاز کرده است. همچنین به منظور تهیه غذای گرم به هم‌میهنان گرفتار در سیلاب، بانک رفاه مبلغ 300.000.000 تومان تخصیص داده که بخشی از آن به استان لرستان اهدا می شود.

در ادامه بازدید مدیرعامل بانک رفاه و هیأت همراه به استان لرستان موافقت شد که این بانک یک باب مدرسه در بخش میربگ جنوبی شهرستان دلفان نیز احداث کند. پس از مدرسه های شهدای بانک رفاه در شهرستان خرم آباد و همچنین روستای خاک آباد از توابع شهرستان الیگودرز، این مدرسه سومین مدرسه بانک رفاه در استان لرستان خواهد بود که در آینده احداث خواهد شد.
 
پیگیری برای رفع مشکلات هموطنان سیل زده به جد دنبال می شود

در حاشیه بازدید مدیران عالی بانک رفاه از استان لرستان از بیمارستان شفا خرم آباد که با مشارکت مالی بانک در حال احداث است نیز بازدید به عمل آمد. این بیمارستان اشتغال پایدار حداقل 1000 نفر را در پی دارد و سهم عمده ای در توسعه نظام سلامت در منطقه خواهد داشت.

مدیرعامل بانک رفاه و هیأت همراه همچنین با حضور در شهرستان پلدختر از نزدیک در جریان روند امدادرسانی ها قرار گرفتند و با خانواده های آسیب دیده گفت وگو کردند و از نزدیک در جریان وضعیت زندگی، معیشت و مشکلات آنان قرار گرفتند.

در طی بازدید از شهرستان پلدختر و دیدار با مردم سیل‌زده، دکتر سهمانی دستور اهدای کمک های نقدی به تعدادی از خانوارها را صادر کرد تا با بررسی های لازم از طریق شعبه اقدام و مساعدت مقتضی صورت پذیرد.
 

نظر شما