شناسهٔ خبر: 32395473 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ظریف : استان البرز از ظرفیت های بالایی برخوردار است

کرج - ایرنا - وزیر امور خارجه با ابراز خرسندی برای توفیقات استان البرزدر جذب سرمایه های خارجی گفت: این استان از ظرفیت های بالایی در بخش های مختلف از جمله گردشگری برخوردار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شامگاه شنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری البرز، محمدجواد ظریف در دیدار با استاندار
البرز ، از پیگیری های نماینده عالی دولت در این استان قدردانی کرد.
وی با تائید اظهارات استاندار البرز در خصوص ظرفیت ها و پتانسیل بالای این استان، برای ورود گردشگران و جذب بیشترسرمایه گذاران خارجی در البرز قول مساعد داد.
استاندار البرز در این دیدار با اشاره به ظرفیت های بالای استان در حوزه های مختلف اقتصادی و جذب 202میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در سال گذشته و رشد68.11 درصد تولید ناخالص داخلی استان در سالهای اخیر،وجود 150برند ملی از محصولات تولیدی صنعتی و 350 واحد صادراتی و نزدیکی به پایتخت را از ویژگی های ممتاز استان البرز برشمرد.
عزیزاله شهبازی از وزیر امور خارجه درخواست کرد تا برای تقویت دیپلماسی اقتصادی در استان و جذب سرمایه گذاری خارجی، با تاسیس نمایندگی در البرز موافقت نماید.
وی همچنین با تشریح ظرفیت های گسترده استان البرز در زمینه های علم و فناوری ، صنعت ، اقتصاد ،کشاورزی،حمل ونقل و گردشگری خواستار توجه بیشتر مسئولان سیاست خارجی کشور و تاکید دکتر ظریف بر تسهیل و گسترش حضور سرمایه گذاران خارجی در این استان شد.
همچنین بعد از پیگیری و تقاضای استاندار البرز در این دیدار مقرر شد پیگیری های وزارت خارجه برای بازگرداندن شرکت ماکوفورمای فرانسه برای تولید کیسه خون جامه عمل بپوشد.
7414/ 6155

نظر شما