شناسهٔ خبر: 32395472 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

150 هزار میلیارد ریال وام ازدواج در کشور پرداخت شد

بوشهر-ایرنا- معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: پارسال 150 هزار میلیارد ریال وام ازدواج در کشور پرداخت شد و امسال با افزایش دو برابری این میزان به 300 هزار میلیارد ریال افزایش می یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمد مهدی تندگویان شنبه شب در نشست بزرگداشت هفته جوان در بوشهر افزود: این پرداختی ها به روز بوده و در این زمینه پای تعهد خود ایستاده و کوتاهی نکرده ایم.
وی ادامه داد: با افزایش بیشتر تسهیلات ازدواج موافق نیستیم چون با افزایش سقف کنونی مشخص نیست دولت باید تا کجا پیش برود.
تندگویان اظهار داشت: اگر بحث اشتغال و تامین مسکن ارزان برای جوانان حل شود بدون شک دیگر نیازی به پرداخت وام ازدواج نخواهد بود.
تندگویان ادامه داد: آن چیزی که باعث رونق ازدواج می شود اشتغال است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت: شمار دفترهای مشاوره های ازدواج از هفت دفتر در اوایل فعالیت دولت تدبیر و امید به 400 دفتر افزایش پیدا کرده است.
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: در ارتباط با ازدواج نیز کارگاه هایی 6 تا هشت ساعته بصورت رایگان پیش بینی شده که این مهم توانسته در کاهش طلاق حدود 25 درصد ایفای نقش داشته باشد.
تندگویان ادامه داد: وزارت ورزش و جوانان متولی اشتغال نیست ولی با این وجود سال گذشته در مدت زمان هفت ماه با پرداخت 500 میلیارد ریال تسهیلات از محل منابع فنی و اعتباری خود موفق به ایجاد 2 هزار شغل شد.
وی همچنین با اشاره به تفاهمنامه وزارت ورزش و جوانان با جهاد دانشگاهی اظهار داشت: مهارت های شغلی و زندگی با استفاده از ظرفیت خانه های جوان در استان ها ارائه می شود.
تندگویان اظهار داشت: وزارت ورزش و جوانان در رابطه با هر گونه سلب آزادی مشروع و قانونی از جوانان مخالف است.
وی یادآور شد: برای برخی کنسرت ها فرایند قانونی و مجوز لازم دریافت می شود با این وجود در شب اجرا با آن مخالفت هایی صورت می گیرد که در این زمینه باید ساماندهی لازم صورت گیرد.
7212/6047

برچسب‌ها:

نظر شما