شناسهٔ خبر: 32395314 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

روسیه بندر طرطوس سوریه را به‌مدت ۴۹ سال اجاره می‌کند

معاون رئیس‌جمهور روسیه پس از دیدار با بشار اسد گفت: مسکو بندر طرطوس را به مدت ۴۹ سال اجاره می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، «یوری بوریسوف»، معاون رئیس جمهور روسیه، روز شنبه اعلام کرد هفته آینده طی قراردادی بندر طرطوس سوریه به مدت ۴۹ سال به روسیه اجاره داده می‌شود.

بوریسف که هم‌اکنون در سفری رسمی در دمشق به سر می‌برد، این اظهارات را در جمع خبرنگاران و پس از دیدار با بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، بیان کرد. به گفته این مقام ارشد دولت روسیه، مسکو از بندر طرطوس برای مقاصد اقتصادی و لجستیک استفاده خواهد کرد.

این مقام روس همچنین ابراز امیدواری کرد این اقدام منجر به پویایی مثبتی در تجارت دوجانبه شود و «مهم‌تر از همه برای اقتصاد سوریه سودمند باشد».

بوریسوف که ریاست کمیته بین دولتی روسیه و سوریه را نیز بر عهده دارد، افزود تصمیم‌گیری اولیه درباره این قرارداد طی نشست دسامبر ۲۰۱۸ این کمیته صورت گرفت. 

به نوشته اسپوتنیک، قرارداد اجاره بندر طرطوس تنها پروژه مشترک و بزرگ روسیه و سوریه نیست. نوامبر سال گذشته نیز «عماد صابونی»، رئیس کمیته همکاری بین‌المللی و برنامه ریزی سوریه، در گفتگو با رسانه‌های داخلی اعلام کرد شرکت‌های روسی، در چارچوب توافقنامه‌های همکاری،  در حال برنامه ریزی ساخت فرودگاهی در شهر ساحلی طرطوس سوریه و کارخانه‌ تولید واکسن‌ هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما