شناسهٔ خبر: 32395273 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

عبدالمهدی: عراق امروز نقطه تلاقی همه کشورهای همسایه است

نخست‌وزیر عراق ساعاتی پس از برگزاری نخستین اجلاس پارلمان‌های کشورهای همسایه در بغداد گفت که عراق نقطه تلاقی همه کشورهای همجوار است و تلاش خواهد کرد تا با همه این کشورها همکاری داشته باشد.

صاحب‌خبر -

العالم _ عراق

«عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق که کشورش روز شنبه میزبان اولین اجلاس پارلمان‌های ۶ کشور همسایه بود، گفت که بغداد سعی خواهد تا با همه کشورهای همسایه خود همکاری داشته باشد.

وی گفت که عراق نقطه تلاقی همه کشورهای همسایه است و سعی خواهد کرد تا با همگان همکاری داشته باشد.

دفتر نخست‌وزیری عراق شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که «عبدالمهدی امروز با تعدادی از روساء و نمایندگان پارلمان‌های شرکت کننده در اجلاس امروز دیدار داشت».

در این بیانیه آمده است که «تلاش ما بر این است که کانال ارتباطی با همسایگان ایجاد کنیم که در خدمت امنیت منطقه باشد و منافع ملت‌ها را تضمین کند و باعث رشد و شکوفایی اقتصادی همه این کشور شود».

«برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق هم گفت که نشست پارلمانی کشورهای همسایه در بغداد نشان می‌دهد، کشورهای شرکت‌کننده در این نشست خواهان برقراری امنیت و ثبات در عراق هستند.

وی اظهار داشت: «با این نشست پارلمانی در مقابله با افراطی‌گری و تروریسم پیروز می‌شویم».

اولین اجلاس پارلمان‌های شش کشور همسایه عراق با عنوان «عراق؛ ثبات و توسعه» در بغداد به ریاست «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان این کشور از روز شنبه آغاز به کار کرده است.

هیأت‌های پارلمانی از عربستان سعودی، ترکیه، کویت، اردن، سوریه و ایران به ریاست رؤسا یا مقاماتی ارشد از این کشورها در این نشست حضور دارند.

ناظران سیاسی در عراق، نشست مذکور را یکی از مهم‌ترین اتفاقات دیپلماتیک این کشور در دوران پساداعش و به عنوان نشانه‌ای از ورود عراق به مرحله سیاسی و بین‌المللی جدید تعبیر می‌کنند.

فارس

نظر شما