شناسهٔ خبر: 32395181 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

قدردانی آیت‌الله مکارم شیرازی از تلاش جهادی طلاب در کمک به سیل‌زدگان

یکی از مراجع تقلید از فعالیت‌های مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و حضور جهادی طلاب و گروه‌های مردمی در کمک‌رسانی به سیل‌زدگان تجلیل کرد.

صاحب‌خبر -

قدردانی آیت الله مکارم شیرازی از تلاش جهادی طلاب در کمک به سیل زدگانبه گزارش دفاع‌پرس از قم، آیت الله «ناصر مکارم شیرازی» عصر امروز در دیدار حجت الاسلام ربانی رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و دیگر مسوولان این مرکز، با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد مسعود حضرت صاحب‌الامر (عج)، فعالیت‌های مرکز خدمات را متنوع، متکثر و ارزنده و قابل تقدیر خواند.

وی در ادامه با اشاره به مضیقه‌های مالی موجود در کشور و نهاد‌های حوزوی، بر لزوم اولویت بندی در اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها تاکید کرد.

آیت الله مکارم شیرازی همچنین خواستار توجه ویژه به برنامه‌های فرهنگی در کنار حمایت‌های مادی مرکز خدمات از طلاب و روحانیان شد و بر لزوم اطلاع رسانی کامل فعالیت‌های مرکز و خدمات انجام شده تاکید کرد.

این مرجع تقلید ساده زیستی را یک اصل مهم در زندگی روحانیت دانست و گفت: هرچند امروز طلاب و روحانیان عزیز در تنگنا و شرایط سخت اقتصادی و معیشتی هستند، اما باید به سیره، روش و منش علمای سلف توجه کنند که در چه شرایطی تحصیل می‌کردند.

وی داشتن نظم، پشتکار و اخلاص در نیت را به عموم طلاب و روحانیان توصیه و تاکید کرد: طلبه و روحانی که این سه عنصر مهم را نداشته باشد به جایی نخواهد رسید.

استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود بار دیگر از حضور جهادی طلاب و گروه‌های مردمی در کمک رسانی به سیل زدگان تجلیل کرده و انگیزه آنان را دینی توصیف کرد.

وی پرهیز از افراط و تفریط در حوزه‌ها را یک امر مهم قلمداد کرد و با بیان اینکه هرگونه اختلاف در حوزه مضر است، بر لزوم حمایت از نظام اسلامی تاکید کرد و گفت: حمایت از نظام و انقلاب اسلامی وظیفه مهم و اساسی است.

انتهای پیام/

نظر شما