شناسهٔ خبر: 32395071 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جمهوریت | لینک خبر

آموزش اجرای بازی اندروید در کامپیوتر ویندوزی و مک

اجرای بازی اندروید در کامپیوتر ویندوزی یا مک تجربه‌ای فوق‌العاده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش جمهوریت ;

اجرای بازی اندروید در کامپیوتر ویندوزی یا مک تجربه‌ای فوق‌العاده است. در این مطلب نحوه اجرای بازی های اندرویدی روی ویندوز و همچنین مک با استفاده از شبیه‌سازی نوکس اپ پلیر (NoxAppPlayer) را شرح خواهیم داد.

با وجود افزایش ابعاد صفحه نمایش گوشی های هوشمند در مقایسه با قبل، آن‌ها همچنان برای انجام یک سری کارها کوچک هستند! به منظور اجرای نرم افزارهای اندرویدی روی سیستم‌های کامپیوتری دسکتاپ یا لپ تاپ، که نمایشگرهای بزرگتری دارند، روش‌های مختلفی در دسترس است. اگر یک کروم بوک در اختیار دارید، بسته به مدل آن، احتمالا به صورت مستقیم قادر به اجرای برنامه‌های اندرویدی خواهید بود، اما در ویندوز و مک، اجرای بازی اندروید در کامپیوتر به این سادگی امکان‌پذیر نیست.

استفاده از Nox برای اجرای بازی اندروید در کامپیوتر

برخلاف کروم بوک، برای دستگاه‌های قدرت گرفته از مک او اس یا ویندوز، روشی رسمی به منظور اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی وجود ندارد، اما با کمی گشت و گذار، ده‌ها روش غیر رسمی بسیار بهینه‌ پیدا خواهیم کرد! یکی از آن‌ها، استفاده از شبیه‌ساز NoxAppPlayer است. ابتدا بد نیست نیازهایی که ما را به سمت استفاده از شبیه‌سازهای اندرویدی سوق می‌دهند را بررسی کنیم.

دلایل نیاز به اجرای بازی یا نرم افزار اندروید در کامپیوتر

به عنوان یک توسعه‌دهنده اندروید، اگر فاقد گوشی هوشمند دارای این سیستم عامل باشید، برای تست اپلیکیشن‌های خود پیش از توزیع آن‌ها با مشکل مواجه خواهید شد.

از طرفی امروز، تعدد اپلیکیشن‌های اندرویدی، که نمونه ویندوزی آن‌ها اغلب وجود ندارد، سبب شده کاربران برای انجام یک سری کار خاص، دائما مجبور به کار با گوشی باشند. از طریق نصب یک شبیه‌ساز می‌توان به صورت موازی با دیگر اعمالی که در دسکتاپ انجام می‌دهیم، از برنامه‌های اندرویدی نیز بهره ببریم.

یکی دیگر از مهم‌ترین دلایل نیاز به اجرای بازی اندروید در کامپیوتر ویندوز یا مک، کوچک بودن ابعاد دستگاه‌های دارای سیستم عامل موبایل گوگل است. کافی است اجرای بازی آسفالت ۹ روی نمایشگر یک گوشی ۶ اینچی را با زمان اجرای آن روی صفحه نمایشی ۲۴ اینچی مقایسه کنید! زیبا نیست؟ همچنین در زمان اجرای بازی‌های استراتژیکی همچون کلش آف کلنز روی کامپیوتر، به خاطر در اختیار داشتن ماوس، کنترل بهتری روی نیروها خواهید داشت! پس برای دوست‌داران موبایل گیم، بهانه‌های زیادی برای نصب یک شبیه‌ساز اندروید روی سیستم کامپیوتری ویندوزی یا مک خود وجود دارد.

Nox چیست؟

اجرای بازی اندروید در کامپیوتر

به جرات می‌توان گفت یکی از بهترین نرم افزارهای شبیه‌ساز اندروید، NoxAppPlayer است. با استفاده از این برنامه‌ می‌توانید محیط یک گوشی هوشمند یا تبلت اندرویدی را روی دسکتاپ یا لپ تاپ خود شبیه‌سازی کرده و از اجرای برنامه‌های آن لذت ببرید.

اگر سیستم کامپیوتری شما فاقد مشخصات فنی قابل توجهی است، نباید انتظار عملکرد خوبی داشته باشید. نوکس اپ پلیر برای اجرای روان، حداقل ۳ الی ۴ گیگابایت رم به همراه ۲ هسته از سخت افزار شما را طلب می‌کند. می‌توان گفت در فهرست شبیه‌سازهای اندرویدی، Nox از نظر نحوه استفاده از منابع سخت افزاری، یکی از پرمصرف‌ترین‌ها است.

بسته به سخت افزار موجود، می‌توانید درون برنامه تعداد هسته‌ها و میزان رم در اختیار آن را مشخص کنید. برای اجرای برنامه‌های عادی، به منابع زیادی احتیاج نیست، اما در زمان اجرای بازی اندروید در کامپیوتر باید بتوانید تشنگی آن به چند هسته پردازنده با کلاک بالا را برطرف کنید. این موضوع برای توسعه‌دهندگان یک مزیت محسوب می‌شود. آن‌ها می‌توانند به وسیله دست‌کاری منابع سخت افزار در اختیار نوکس اپ پلیر، نحوه اجرای برنامه خود حین محدود بودن منابع سخت افزاری را بررسی کنند.

در توسعه این شبیه‌ساز، امکان اجرای بازی اندروید در کامپیوتر به بهترین وجه ممکن، نقطه تمرکز بوده است. شاید به همین دلیل Nox در مقایسه با دیگر شبیه‌سازهای اندروید، تشنگی بیشتری برای استفاده از منابع سخت افزاری دارد. در وب سایت شرکت به آدرس bignox.com، از این برنامه با عنوان «شبیه‌ساز اندروید قدرتمند برای اجرای بازی‌های موبایل روی کامپیوتر» یاد شده است. به همین دلیل مقاله‌های مختلفی درباره چگونگی رفع مشکل اجرای برخی بازی‌ها روی نوکس اپ پلیر وجود دارد. با وجود نزدیک شدن به زمان معرفی اندروید ۱۰، نوکس اپ پلیر به صورت پیش‌فرض از سیستم عامل اندروید ۵٫۱ لالیپاپ استفاده می‌کند، هر چند انتخاب دیگر ورژن‌ها نیز امکان‌پذیر است.

دانلود شبیه‌ساز NoxAppPlayer

با جستجو در گوگل متوجه خواهید شد وب سایت‌های زیادی خود را مرجع رسمی این شبیه‌ساز معرفی می‌کنند، اما وب سایت اصلی آن bignox.com است. بعد از رفتن به این آدرس، آخرین نسخه نرم افزار را دانلود و نصب کنید. اگر آنتی ویروس در نصب برنامه اختلال ایجاد کرد، آن را برای چند دقیقه‌ غیر فعال کنید.

اجرای بازی اندروید در کامپیوتر

در اولین سری نصب برنامه، به طور ناگهانی با پنجره مرگ (بلو اسکرین) رو به رو شدیم، اما جای هیچ نگرانی نیست و نباید در صورت بروز چنین مشکلی، از استفاده از شبیه‌ساز قدرتمندی همچون نوکس اپ پلیر دست بکشید!

اجرای بازی اندروید در کامپیوتر

ممکن است پیغامی مبنی بر نصب شدن پچ KB4100347 مشاهده کنید. متاسفانه نصب آن، عملکرد شبیه‌ساز را تحت تاثیر قرار می‌دهد. مایکروسافت این پچ را به منظور مقابله با حفره امنیتی Spectre منتشر کرد، به همین دلیل بهتر است با وجود تاثیرپذیری شبیه‌ساز اندرویدی از این پچ، از حذف کردنش خودداری کنید.

نصب و اجرای بازی اندروید در کامپیوتر با NoxAppPlayer

در اولین مرتبه اجرای نرم افزار، آموزش‌هایی کوتاه درباره چگونگی استفاده از آن ارائه می‌شود. در اینجا خبری از منو نبوده و همه چیز در هوم اسکرین قرار دارد.

اجرای بازی اندروید در کامپیوتر

به صورت پیش‌فرض، نرم افزار در حالت افقی قرار دارد، اما حین اجرای نرم افزارهایی خاص همچون اینستاگرام، در حالت عمودی قرار می‌گیرد. اگرچه می‌توان نحوه نمایش شبیه‌ساز را در هر زمان از افقی به عمودی و بالعکس تغییر داد، اما بهتر است تشخیص نحوه نمایش را به نوکس اپ پلیر بسپارید.

اجرای بازی اندروید در کامپیوتر
اجرای بازی اندروید در کامپیوتر

به لطف وجود مرکز اپلیکیشن نوکس (Nox App Center) به صورت پیش‌فرض، نصب اپلیکیشن و بازی‌های مختلف کار دشواری نخواهد بود. این نسخه‌ای جمع و جور از گوگل پلی استور است، به همین دلیل برای استفاده از آن ابتدا باید با استفاده از حساب کاربری گوگل خود لاگین کنید. در تست اولیه، همه نرم افزارهایی که با گوشی هوشمند در گوگل پلی استور پیدا می‌کردیم، در مرکز اپلیکیشن نوکس نیز قابل رویت بود. تضمین ۱۰۰ درصدی برای اجرای صحیح تمامی آن‌ها وجود ندارد، اما نوکس اپ پلیر تا امروز، تطبیق‌پذیری بالایی از خود نشان داده است.

اجرای بازی اندروید در کامپیوتر

با وجود تعدد شبیه‌سازهای اندرویدی موجود که اجرای بازی اندروید در کامپیوتر را میسر می‌کنند، نوکس اپ پلیر یکی از قدرتمند‌ترین و بهترین گزینه‌ها است. اگر علاوه بر نوکس اپ پلیر، از شبیه‌ساز اندروید دیگری نیز تا امروز استفاده کرده و آن را بهتر می‌دانید، در بخش نظرات، به همراه ذکر دلایل برتری، این برنامه را به دیگر کاربران معرفی کنید.

نظر شما