شناسهٔ خبر: 32394849 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: زومیت | لینک خبر

بزرگ‌ترین صرافی بیت‌ کوین دنیا در بازسازی کلیسای نوتردام مشارکت می‌کند

بنفشه نیک‌بخت / ccn

صاحب‌خبر -

باینانس (Binance)، بزرگ‌ترین صرافی بیت‌کوین دنیا، در برای بازسازی کلیسای جامع نوتردام همکاری می‌کند. کلیسای جامع نوتردام، واقع در پاریس پایتخت فرانسه، بیش از ۸۵۰ سال قدمت دارد و بخش زیادی از آن در حادثه‌ی آتش‌سوزی چند روز پیش از بین رفت. مقام‌های فرانسوی هنوز دلیل آتش‌سوزی را اعلام نکرده‌اند؛ اما خیّران از همین حالا، پیش‌قدم شده و بیش از یک‌میلیارد دلار برای بازسازی این بنای تاریخی کمک کرده‌اند.

Binance

نزدیک‌کردن مذهب و رمزارز به یکدیگر

چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل باینانس، از فعالان صنعت رمزارز درخواست کرده با کمک به بازسازی این اثر تاریخی، به دنیا نشان دهند بیت‌کوین می‌تواند نیروی قدرتمند و تأثیرگذاری باشد. باینانس کمپین بازسازی کلیسای نوتردام را ۲۸فروردین راه‌اندازی کرد. در صفحه‌ی نخست وب‌سایت این کمپین نوشته شده است:

۱۵آپریل امسال، آتش‌سوزی سقف کلیسای جامع تاریخی نوتردام در پاریس فرانسه را به‌شدت ویران و آثار هنری ارزشمندی را نابود کرد. این آتش‌سوزی ضربه‌ی جبران‌ناپذیری به فرهنگ و هنر و تاریخ وارد و همه‌ی مردم دنیا را متأثر کرد. باینانس، یکی از پیش‌گامان به‌کارگیری بلاک‌چین در امور خیر، کانال رمزارزی با هدف جمع‌آوری کمک‌های افراد علاقه‌مند راه‌اندازی کرده است. از همکاران خود در صنعت رمزارز می‌خواهیم از کمپین ما برای بازسازی کلیسای نوتردام حمایت کنند.

افراد علاقه‌مند می‌توانند با نام خودشان یا ناشناس کمک‌های خود را اهدا کنند. با گذشت ۱۲ ساعت بعد از برگزاری این کمپین، ۲۹ نفر کمک‌های خود را اهدا کرده‌اند و ۱.۴۷ بیت‌کوین معادل ۷,۶۴۶ دلار جمع‌آوری شده است.

کمپین باینانس تا اینجا عملکرد بهتری درمقایسه‌با کمپین مشابه فرانسوی داشته که ۲۶فروردین گرگوری ریموند، روزنامه‌نگار فرانسوی رمزارز، راه‌اندازی کرده است. با‌این‌حال، می‌توان بخشی از استقبال‌نکردن از کمپین فرانسوی را به کمک‌های مالی دو میلیاردر فرانسوی مربوط دانست. طبق گزارش CCN، فرانسیس هنری پینالت، مدیرعامل دو شرکت بزرگ گوچی و بالانسیاگا، ۱۰۰ میلیون یورو (معادل ۱۱۳ میلیون دلار) و برنارد آرنالت، رئیس برند لوکس LVMH، ۲۰۰ میلیون یورو (معادل ۲۲۶ میلیون دلار) را به‌منظور بازسازی کلیسای نوتردام اهدا کردند.

Tim Cook

دیزنی و اپل نیز در این کار خیر سهیم شدند

علاوه‌بر خیّران فرانسوی، دو شرکت آمریکایی، یعنی اپل و دیزنی، نیز مبالغی برای کمک به کلیسای نوتردام اهدا کردند. رابرت ایگر، مدیرعامل دیزنی، با انتشار توییتی ازطرف این شرکت اعلام کرد دیزنی ۵ میلیون دلار برای بازسازی کلیسای نوتردام کمک کرده است. همچنین، وی حمایت خود را از بازسازی کلیسای نوتردام اعلام و با آن هم‌دردی کرده است.

تیم کوک، مدیرعامل اپل، نیز با انتشار توییتی ضمن ابزار خوشنودی از نداشتن تلفات جانی این حادثه، اعلام کرد ازطرف اپل مبلغی برای بازسازی کلیسای نوتردام اهدا کرده است. کوک مبلغ دقیق اهدایی این شرکت را اعلام نکرد۷؛ اما مطمئنا چندمیلیون دلار بوده است.

به‌طورکلی تا‌به‌حال، حدود یک میلیارد دلار از مردم سراسر دنیا برای بازسازی کلیسای نوتردام کمک مالی جمع‌آوری شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما