شناسهٔ خبر: 32394737 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گزارش میزان از حواشی روز سوم جشنواره جهانی فیلم فجر؛

انتظامی: ادغام جشنواره ملی و جهانی فجر در دست بررسی است/داروغه زاده: جدا بودن جشنواره‌ها به نفع سینماست

خبرگزاری میزان- حضور رئیس سازمان سینمایی را می توان یکی از مهمترین اتفاقات روز سوم جشنواره دانست. حضور همزمان وی با ابراهیم داروغه زاده بحث و نظر در مورد مهمترین مساله این روزهای فجر یعنی ادغام دو جشنواره ملی و جهانی را دوباره به جریان انداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، سومین روز از جشنواره فیلم فجر با هیجان بیشتری نسبت روزهای پیشین برگزار شد و اهالی رسانه، منتقدین و هنرمندان استقبال بهتری از این رویداد سینمایی داشتند.

پارسا پیروزفر بازیگر محبوب سینما و تئاتر از جمله افرای بود که در روز سوم سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در کاخ رسانه حضور یافت و همین عاملی بود تا سوژه خبری عکاسان و خبرنگاران باشد. البته مثل سابق پیروزفر نسبت به مصاحبه با اهالی رسانه تمایلی نشان نداد.

حضور رئیس سازمان سینمایی را می توان یکی از مهمترین اتفاقات روز سوم جشنواره دانست. حضور همزمان وی با ابراهیم داروغه زاده بحث و نظر در مورد مهمترین مساله این روزهای فجر یعنی ادغام دو جشنواره ملی و جهانی را دوباره به جریان انداخت.

انتظامی: ادغام جشنواره ملی و جهانی فجر در دست بررسی است/داروغه زاده: جدا بودن جشنواره‌ها به نفع سینماست

 

حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی شنبه ۳۱ فروردین ماه در سومین روز از برگزاری سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر از گذر سینما، سینما فلسطین و پردیس چارسو از مراکز برپایی جشنواره بازدید کرد.

وی در این بازدید که رضا میرکریمی دبیر جشنواره و تعداد دیگری از مدیران جشنواره وی را همراهی می کردند، گفت: همکاران ما در سازمان سینمایی درباره مساله ادغام یا جدا بودن دو بخش ملی و جهانی جشنواره فیلم فجر مطالعه و بررسی می‌کنند. تجدید ساختارها با توجه به ماموریت‌های جدید سازمان سینمایی در داخل سازمان و به تبع موسسات وابسته در حال انجام است و بحث نهایی آن تا یک ماه آینده اعلام می‌شود.

وی افزود: یکی از طرح هایی که در حال انجام است این است که همه جشنواره ها را ارزیابی و دستورالعمل های آن را به شکل پیش نویس آماده می کنیم. برای انجام این طرح نظرات سینماگران را جلب و به عنوان یک سند تنظیم کنیم.

انتظامی درباره مهمانان خارجی جشنواره جهانی فیلم فجر توضیح داد: این که سینماگران زیادی از همه جای دنیا و حدود ۷۰ کشور در این رویداد حضور دارند بسیار خوب است به ویژه در شرایط کنونی که آمریکا در تلاش برای تحریم و به انزوا بردن ایران است.

رییس سازمان سینمایی اضافه کرد: برگزاری این جشنواره تایید می کند، سینما توان بالایی برای نمایش فرهنگ و هنر ایران دارد.

دیگر چهره مطرح سینمایی روز سوم جشنواره ابراهیم داروغه زاده همتای رضا میرکریمی در جشنواره ملی فیلم فجر بود. دبیر جشنواره فیلم فجر در بخش ملی امروز به کاخ چارسو آمد و از غرفه های بازار سینما بازدید کرد.

ابراهیم داروغه‌زاده معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی و دبیر جشنواره ملی فیلم فجر در ۲ سال اخیر ضمن بازدید از برنامه‌های جشنواره جهانی فیلم فجر در پردیس سینمایی چارسو گفت: هر فعالیتی که بتواند به توسعه سینمای ایران در داخل یا خارج از کشور، چه در وجه هنری و چه در وجه توسعه بازار کمک کند، مفید است.

‎وی ادامه داد: جشنواره جهانی فیلم فجر سعی می‌کند هم سینمای ما را به بهترین شکل به جهان معرفی کند و هم جهان و سینماگران جهان را با سینمای ما آشنا می کند بنابراین جا دارد این رویداد تقویت شود تا بتواند دقیق‌تر به اهدافش برسد و مثمرثمرتر باشد، لذا همه ما باید کمک کنیم تا این جشنواره به اهدافش برسد.

‎داروغه‌زاده درباره عملکرد جشنواره جهانی فیلم فجر طی سال‌های اخیر گفت: من به صورت دقیق درگیر جشنواره جهانی فیلم فجر نیستم، اما طی دو سه سال اخیر هر بار که در جشنواره جهانی فیلم فجر حضور پیدا کردم، شاهد بودم که استقبال خیلی خوبی از برنامه‌های جشنواره صورت گرفته و تمام بخش‌ها با نظم خیلی خوبی به صورت حرفه‌ای برگزار می‌شود.

‎وی اظهار کرد: تلاش برگزارکنندگان جشنواره جهانی فیلم فجر این است که جشنواره را در یک ساختار حرفه‌ای و بین‌المللی برگزار کنند. با توجه به امکاناتی که ما داریم و شرایط و محدودیت‌هایی که در ایران وجود دارد، جشنواره جهانی فیلم فجر توانسته برنامه‌های خوبی داشته باشد و کارگاه‌های آموزشی که در این جشنواره برگزار می شود یا مهمانان داخلی و خارجی که در جشنواره حضور پیدا می‌کنند، قابل قبول است.

‎داروغه‌زاده درباره جداسازی دو جشنواره ملی و جهانی فیلم فجر گفت: تجربه سی و اندی سال گذشته نشان داد که وقتی دو جشنواره ملی و جهانی فیلم فجر با هم برگزار می‌شوند، همه برنامه ها تحت‌الشعاع مسابقه سینمای ایران قرار می‌گیرد و همه رسانه‌ها، منتقدان و اهالی سینما نظرشان به سمت مسابقه سینمای ایران جلب می‌شود بنابراین بخش بین‌الملل کمتر دیده می‌شود و با دقت کمتری هم برگزار می‌شود. به نظر من جدا شدن دو جشنواره کمک‌کننده است.

انتهای پیام/

نظر شما