شناسهٔ خبر: 32394523 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس سازمان سینمایی:

سینماگران من را بپسندند، در سازمان سینمایی می ما‌نم

تهران - ایرنا - رئیس سازمان سینمایی، با اشاره به اینکه این روزها مشغول جمع بندی و ارزیابی حضورم در سازمان سینمایی هستم، گفت: اگر سینماگران من را بپسندند، می مانم.

صاحب‌خبر -

به گزارش شب شنبه خبرنگار سینمایی ایرنا، حسین انتظامی در حاشیه بازدید از روند برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر در پردیس سینمایی چارسو درباره جلسات شورای پروانه ساخت گفت: دستورالعمل مسأله شورای نمایش، پروانه ساخت و موسسات تابعه سازمان سینمایی ظرف روزهای آینده منتشر می‌شود. وقتی بر شفافیت تاکید داریم وجه آن پیش بینی پذیری است تا افراد بتوانند طبق الگوریتم حاکم فرایند تصمیمات ما را بدانند و حتی مطابق با برنامه سازمان سینمایی زمان ثبت هر درخواست آنها اعلام شود طبق همین مسأله جداول برای سال نود و هشت آماده شد.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر استمرار حضورش در سازمان سینمایی، نیز توضیح داد: در بدو ورود به سازمان سینمایی اعلام کردم. اگر دو شرط محقق شود حضورم در سازمان مستمر خواهد بود یک اینکه من با توجه به پیشینه فرهنگی که دارم بتوانم برای سینما کار موثری کنم و دو اینکه سینماگران من را بپسندند، این روزها مشغول جمع بندی و ارزیابی این مسایل هستیم.

**جشنواره جهانی پتانسیل برگزاری بصورت مجزا را دارد
انتظامی همچنین در سومین روز از برگزاری سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر از گذر سینما و سینما فلسطین بازدید کرد.
وی در بخشی از این بازدید با اشاره به بحث ادغام یا جدا بودن دو بخش ملی و جهانی جشنواره فیلم فجر گفت: همکاران ما در سازمان سینمایی، بر روی این موضوع مطالعه می‌کنند. تجدید ساختارها با توجه به ماموریت‌های جدید سازمان سینمایی در داخل سازمان و به تبع موسسات وابسته در حال انجام است و بحث نهایی آن تا یک ماه آینده اعلام می‌شود.
رئیس سازمان سینمایی در ادامه با بیان اینکه همه جشنواره‌ها را ارزیابی و دستورالعمل های آن را به شکل پیش نویس آماده می کنیم، گفت: برای انجام این طرح نظرات سینماگران را جلب و به عنوان یک سند تنظیم خواهیم کرد.
انتظامی سپس با اشاره به حضور مهمانان خارجی از 70 کشور دنیا در جشنواره جهانی فیلم فجر گفت: در شرایط کنونی که آمریکا در تلاش برای تحریم و به انزوا بردن ایران است، حضور این جمع از سینماگران خارجی در جشنواره امری قابل توجه است. برگزاری این جشنواره تایید می کند، سینما توان بالایی برای نمایش فرهنگ و هنر ایران دارد.
رئیس سازمان سینمایی همچنین درباره روند پنج ساله برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر و ظرفیت های این رویداد برای توسعه بازار جهانی سینمای ایران گفت: جشنواره جهانی فیلم فجر رشد بسیار خوبی داشته است و از سینمای ایران نیز چنین انتظاری می رفت که این جشنواره در هر دوره ارتقا یابد. ظرفیت های این رویداد برای توسعه بازار جهانی سینمای ایران چه در اکران و چه در «وی او دی» به قدری است که می توان هزینه ها را متحمل شد و جشنواره را مجزا برگزار کرد.
انتظامی در پایان از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شهرداری تهران نیز برای حمایت از جشنواره تشکر کرد.
فراهنگ**9246**

نظر شما