شناسهٔ خبر: 32394517 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آخرین مناظره انتخاباتی اوکراین به رینگ حملات شخصی و توهین تبدیل شد

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از سی ان ان،درحالی کمدین اوکراینی خودش را برای حضور در کاخ ریاست جمهوری آماده می کند که آخرین مناظره انتخاباتی اوکراین به رینگ حملات شخصی و توهین تبدیل شد.

مردم اوکراین در کمتر از یک روز دیگر پای صندوقهای رای حاضر می شوند تا رئیس جمهور آتی کشورشان را انتخاب کنند. انتخابات ریاست جمهوری روز یکشنبه در اوکراین در حالی برگزار می شود که آخرین مناظره انتخاباتی دو نامزد اصلی انتخابات در شب گذشته با رد و بدل انواع توهین ها همراه شد. نتایج نظرسنجی ها گویای آن است که پترو پروشنکو رئیس جمهور کنونی اوکراین در رتبه ای پایین تر از رقیب خود ولادیمیر زلینسکی قرار دارد که هنرپیشه کمدی است و هیچگونه تجربه سیاسی ندارد. آخرین مناظره انتخاباتی اوکراین در یک استادیوم ورزشی برگزار شد. انتخاب این محل برای برگزاری مناظره نیز گزینه پیشنهادی زلینسکی کمدین بود. این مناظره که شب گذشته برگزار شد بسیار پرسر و صدا و با هیاهو بود. این مناظره درمقابل بیست هزار نفر برگزار شد. این مناظره آخرین فرصت برای پروشنکو بود که بتواند فضای رقابتهای انتخاباتی را به نفع خودش تغییر بدهد و در این خصوص کاری انجام بدهد. زلینسکی که تازه کاری در دنیای سیاست است در مناظره آخر هم توانست پا به پای رئیس جمهور اوکراین پیش برود و اصلا کم نیاورد و از این جهت، مناظره دیشب برای زلینسکی نوعی پیروزی بود. فضای انتخاباتی اوکراین به نفع زلینسکی پیش می رود. در مناظره دیشب صحبت چندانی درباره سیاستها و برنامه ها مطرح نشد و بیشتر به مسائل شخصی دو نامزد اختصاص یافت. پروشنکو به انتقادهای قبلی خودش ادامه داد مبنی بر اینکه زلینسکی بی تجربه است و برای ریاست جمهوری یا فرماندهی کل قوای کشوری که هنوز در جنگ است، مناسب نیست. زلینسکی هم می گفت پروشنکو نماینده نظام سیاسی کهنه و فاسد و از هم پاشیده در اوکراین است.
زلینسکی شب گذشته در مناظره گفت: من سیاستمدار نیستم. من اصلا سیاستمدار نیستم. من فقط انسان هستم. من یک انسان عادی هستم که می خواهم این نظام را بشکنم. پتروشنکو! بنده نتیجه اشتباهها و وعده های شما هستم. این سخن حقیقت دارد و شما این را می دانید.
پتروشنکو هم گفت: آقای ولادیمیر! شما خودتان گفته اند که همانند گربه ای در کیسه هستید. شما گربه در کیسه نیستید. شما فقط یک کیسه هستید. کیسه شما پر است از شیطان ها و گربه ها ازجمله جرگه سالاران!
حالا تقریبا قطعی به نظر می رسد که رئیس جمهور آتی اوکراین، یک هنرپیشه و کمدین خواهد بود. او فردی است که ازطریق برنامه های تلویزیونی در این کشور به شهرت دست یافته است. او در نقش فردی بازی می کند که ظاهرا به صورت تصادفی در اوکراین رئیس جمهور می شود و می خواهد با طبقه خاص برخوردار و رفیق بازی ها و فسادها مقابله کند. حالا برای او فرصتی فراهم می شود تا این کار را در زندگی واقعی انجام بدهد اما نکته کلیدی این است که مشخص نیست او می خواهد این کار را چگونه انجام بدهد. اما همین مسئله برای بسیاری از مردم اوکراین کافی است زیرا آنچه آنها می خواهند فقط تغییر است.

نظر شما