شناسهٔ خبر: 32394513 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فدراسیون کشتی | لینک خبر

رقابت های بین المللی کشتی آزاد جوانان جام قهرمانان ترکیه

اشکیور و شیخ اعظمی به مدال برنز رسیدند امیرحسین زارع در فینال سه وزن پایانی جعفریان در دیدار رده بندی، حبیبی در گروه بازنده ها

صاحب‌خبر -
علی اشکیور و عبداله شیخ اعظمی به مدال برنز مسابقات سه وزن دوم رقابت های بین المللی کشتی آزاد جوانان جام قهرمان ترکیه دست یافتند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، رقابت های بین المللی کشتی آزاد جوانان جام قهرمانان ترکیه امروز با برگزاری رقابت های مقدماتی سه وزن آخر و همچنین مسابقات شانس مجدد، رده بندی و فینال سه وزن دوم پیگیری شد که علی اشکیور و عبداله شیخ اعظمی در اوزان 65 و 79 کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.
علی رضا رکابی کشتی گیر کشورمان که در فینال وزن 97 کیلوگرم حضور داشت، با نتیجه 15 بر 15 مغلوب حریف ترک خود شد. در ادامه با توجه به اینکه مربیان ما به ناداوری های صورت گرفته در این دیداراعتراض کرده بودند، داوران رکابی را دیسکالیفه کردند.

همچنین در مسابقات مقدماتی سه وزن پایانی امیرحسین زارع در وزن 125 کیلوگرم راهی دیدار فینال شد، عرفان جعفریان در وزن 57 کیلوگرم به دیدار رده بندی رفت و سجاد حبیبی در وزن 86 کیلوگرم به گروه بازنده ها راه یافت.

نتایج سه نماینده کشورمان در مسابقات سه وزن دوم به شرح زیر است:
در وزن 65 کیلوگرم علی اشکیور در دور نخست با نتیجه 10 بر صفر از سد حریف قزاقستانی گذشت وی در دور دوم مقابل کشتی گیری از جمهوری آذربایجان مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، اشکیور به گروه بازنده ها رفت و با شکست حریف خود به دیدار رده بندی راه یافت. اشکیور در این دیدار مقابل حریف قزاقستانی خود به پیروزی رسید و صاحب مدال برنز شد.
در وزن 79 کیلوگرم عبداله شیخ اعظمی در دیدار نخست مغلوب حریف آذربایجانی شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال به گروه بازنده ها رفت. وی در گروه شانس مجدد مقابل حریف خود به پیروزی رسید و راهی دیدار رده بندی شد. شیخ اعظمی در این دیدار نیز مقابل کشتی گیر ترکیه ای به پیروزی دست یافت و به مدال برنز رسید.  در همین وزن علی شکوری مقابل حریفی از کشور ترکیه با نتیجه 8 بر 4 مغلوب شد و با توجه به شکست کشتی گیر ترک در دورهای بعد، از دور رقابت ها کنار رفت.
در وزن 97 کیلوگرم علیرضا رکابی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر کشتی گیر جمهوری آذربایجان را از پیش رو برداشت وی در دور سوم نیز با نتیجه 10 بر صفر از سد نماینده گرجستان گذشت و در دیدار نیمه نهایی نیز با نتیجه 4 بر یک حریف ترک خود را مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد. رکابی در دیدار پایانی مقابل حریف ترک خود با نتیجه 15 بر 15 مغلوب شد و با توجه به اعتراضی که به داوری این مسابقات شد، داوران رکابی را دیسکالیفه کردند.

نتایج رقابت های مقدماتی سه وزن پایانی به شرح زیر است:

در وزن 57 کیلوگرم عرفان جعفریان پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل حریف ترکیه ای با نتیجه 12 بر 2 پیروز شد اما در کشتی سوم مقابل حریف خود شکست خورد و به دیدار رده بندی رفت. در همین وزن پوریا ترکمان در دور نخست با نتیجه 6 بر 5 مقابل نماینده کشور میزبان مغلوب شد و با توجه به شکست  این کشتی گیر ترک در دور بعد، ترکمان از دور رقابت ها کنار رفت.
در وزن 86 کیلوگرم سجاد حبیبی در دور نخست مقابل حریف گرجستانی ضربه فنی شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال، به گروه بازنده ها رفت.
در وزن 125 کیلوگرم امیرحسین زارع پس از استراحت در دور نخست در دور دوم از سد حریف خود گذشت و راهی دیدار نیمه نهایی شد وی در این دیدار نیز با نتیجه 10 بر صفر مقابل حریفش به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد.

در مسابقات چهار وزن نخست این رقابت ها نیز محمدصادق فیروزپور و علیرضا عبداللهی به مدال طلای اوزان 70 و 92 کیلوگرم دست یافتند.

مسابقات شانس مجدد، رده بندی و فینال سه وزن پایانی، فردا (یکشنبه) برگزار می شود.

نظر شما