شناسهٔ خبر: 32394410 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فروش اقساطی یخچال در اینترنت، کلاهبرداری از آب در آمد

رئیس پلیس فتای استان اصفهان از دستگیری فردی که با وعده فروش اقساطی یخچال در اینترنت، مبلغ 20 میلیون ریال از یک شهروند کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از پایگاه خبری پلیس، سید مصطفی مرتضوی بیان داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر  کلاهبرداری از وی در یکی از سایت‌های تبلیغاتی، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتای استان اصفهان  قرار گرفت.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان افزود:  شاکی در اظهارات خود عنوان کرد در یکی از سایت‌های تبلیغاتی با تبلیغ فروش اقساطی یخچال مواجه شدم و با فروشنده تماس گرفتم که وی خواستار واریز مبلغ 20 میلیون ریال به حسابش  به عنوان بیعانه شد که من خواسته‌اش را انجام دادم اما فرد مذکور پس از واریز وجه دیگر پاسخگوی تماس‌های من نیست.

وی گفت: با اظهارات شاکی تحقیقات در این زمینه آغاز و سرانجام  با انجام یک سری اقدامات  تخصصی، متهم  شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی طی یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

مرتضوی با بیان اینکه سایت‌های تبلیغاتی انجام معامله را در بستر فیزیکی بر عهده خریدار و فروشنده واگذار کرده‌اند اظهار داشت: شهروندان باید پس از رویت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهی را به صورت رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

وی خاطر نشان کرد: از شهروندان می‌خواهیم در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی و کانال رسمی پلیس فتا در پیام‌رسان‌های داخلی با آی دی cyberpolice با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/63064/م/

نظر شما