شناسهٔ خبر: 32394387 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش ۳۷ درصدی مجازات‌های جایگزین حبس در فارس

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس گفت: صدور احکام مجازات جایگزین حبس در فارس ۳۷ درصد رشد داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احمد رحمانیان معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس گفت: در اجرای سیاست قوه قضائیه برای حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری زندان ها، آمار مجازات‌های جایگزین در استان فارس ۳۷ درصد رشد داشته است.

وی افزود: در سال ۹۷ چهار هزار و ۵۷۰ حکم جایگزین در فارس صادر شده که در مقایسه با سال پیش از آن که ۳ هزار و ۳۲۶ مورد بوده، افزایش قابل قبولی داشته است.

رحمانیان ادامه داد: پرونده‌های جایگزین حبس شامل مرتکبان جرائم غیر عمد با حداکثر مجازات ۳ ماه حبس و انجام افعال غیر متعارف در جامعه است.

وی بیان کرد: احکام سبز یا مجازات‌های جایگزین حبس، مرتکبان جرائم غیر عمد ناشی از رانندگی و کار با مجازات کمتر از ۲ سال حبس را نیز شامل می‌شود.

به گفته رحمانیان در این نوع احکام، متهم به پرداخت وجه نقد و یا انجام خدمات در محیط‌های اداری و نهاد‌ها محکوم می‌شود.

وی به تاثیر مثبت حکم مجازات جایگزین حبس در جامعه اشاره کرد و افزود: صدور این قبیل احکام، در کاهش یا تکرار نشدن جرم نقشی موثر ایفا می‌کند.

ساماندهی، حمایت و نگهداری کود کان خیابانی تحت نظارت بهزیستی، درمان رایگان، تعمیر کیف و کفش کودکان بی سرپرست و بد سرپرست، آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی، کاشت و نگهداری نهال، ایجاد آتش بُر برای جلوگیری از سرایت آتش احتمالی به جنگل از جمله احکام جایگزین حبس است.

منبع: صدا و سیما
انتهای پیام/م

رشد ۳۷ درصدی مجازات‌های جایگزین حبس در فارس

نظر شما