شناسهٔ خبر: 32393945 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

با حضور اقشار مختلف مردم صورت گرفت:

برگزاری جشن نیمه شعبان با حضور نمایندگان ولی فقیه خوزستان و استان در روستای کتا+تصاویر

جشن نمیه شعبان با حضور ویژه نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه وبویراحمد ونماینده ولی فقیه در استان خوزستان مسئولان استانی و شهرستانی در روستای کتا از توابع شهرستان دنا برگزارشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس ،عصر امروز جشن بزرگ نیمه شعبان با حضور آیت الله ملک حسینی، آیت اله فرحانی نماینده ولی فقیه خوزستان، حجت الاسلام موسوی اعظم، فرماندار، بخشدار و مسوولان ارشد شهرستان دنا، فرمانده سپاه و نیروی انتظامی دنا، شهردار یاسوج، معاون سیاسی استاندار، رئیس آتشنشانی یاسوج، پاسداران و بسیجیان ناحیه دنا،  و جمع کثیری از مردم روستای کتاب در حسینیه این روستا برگزار شد.

 

 

---



گفتنی است این مراسم 50 سال است که در این روستا برگزار می شود و یکی از مراسماتی بود که مرحوم  آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی پایه گذار آن بود و آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی نیز ادامه دهنده آن بوده و هرساله برگزار می شود.


 

---

 


در این مراسم آیت الله ملک حسینی ضمن خیر مقدم حضور نماینده ولی فقیه استان خوزستان گفت: بشر در انتظار انسانی بزرگ که خلاصه انبیا و رسل است، بشر باید در انتظار چنین انسانی بماند.



وی با بیان مطالبی پیرامون مهدویت و انتظار گفت: مهدویت و انتظار منجی مختص شیعیان و مسلمانان نبوده و مربوط به همه انسانهای آزاده .



آیت الله ملک حسینی بیان کرد: تقدیر می کنم از همه آنهایی که تلاش کردند و این مجلس با شکوه را برگزار کردندو مسوولان و مردمی که در آن حضور یافتند.



در ادامه این برنامه آیت الله فرحانی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: توفیق  پیدا کردیم در جلسه ای منتصب به استاد بزرگ شیعه، استاد سید کرامت الله ملک حسینی (ره)به دعوت فرزند بزرگ تر ایشان آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی حضور یابیم.

 

 

---

 


 آیت الله فرحانی ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این جشن، با اشاره به اعتقاد به منجی در کتاب زبور گفت: در این کتاب آمده است متوسلان به خداوند وارث زمین خواهند شد و برای وارثان زمین چهار ویژگی بیان کرده است.



وی با بیان اینکه انتظار منجی در تورات و زبور و انجیل وجود دارد و مطرح شده است، گفت:در آیین زرتشت و در‌کتاب جاماسب نامه حرکت امام زمان تر مکه به سمت ایران آمده است در آیین هندوها نیز آمده است که سرانجام دنیا به کسی برگردد که خدا از دوست دارد و از بندگان خوب او باشد، برهمایی ها نیز به نو شدن دنیای کنه  اشاره می کند و می گوید فردی به نام صاحب که راهنمای دنیا جدید باشد ظهور خواهد کرد،مهدویت و آمدن منجی و اصلاح بشریت جهان شمول است.


 

---

 

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: در روایات انتظار آمده است کسی که منتظر ظهور منجی است مثل کسی است که در جنگ در کنار رسول الله شرکت کرده است، و در برخی روایات آمده است شبیه کسی است که در خیمه با امام زمان زندگی می کند و یا آینه در جنگ در کنار رسول الله شهید شده است.



وی تصریح کرد: شیعه می گوید مصلح و منجی ما زنده است و بقیه ادیان می گویند می آید، ولی شیعه اعتقاد داره منجی زنده است و باید با ایشان ارتباط برقرار کرد، شیعه میگوید این آفتاب پشت ابر است و بشر از بهره وجودی آن استفاده می کند.




وی با بیان اینکه نیمه شعبان مطابق روایات کمتر از شب قدر نسیت گفت: در سخت ترین شرایط جنگی کشور با ولایت و توصل ائمه و با رهبری امام راحل و بعد از ایشان رهبر معظم انقلاب اداره شد، تاریخ به سمت مهدویت حرکت می کند و هرجا از مسیر تقوا دور شدیم دچار مشکل می شویم.

 

تصاویر این جشن را می توانید در زیر مشاهده نمایید:

 

---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
 
انتهای پیام/

نظر شما