شناسهٔ خبر: 32393900 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: ساده زیستی اصل مهم در زندگی روحانیت است

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی همچنین خواستار توجه ویژه به برنامه های فرهنگی در کنار حمایت های مادی مرکز خدمات از طلاب و روحانیان شد و بر لزوم اطلاع رسانی کامل فعالیت های مرکز و خدمات انجام شده تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران؛ آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، ساده زیستی را یک اصل مهم در زندگی روحانیت دانست و گفت: هرچند امروز طلاب و روحانیان در تنگنا و شرایط سخت اقتصادی و معیشتی هستند، اما باید به سیره، روش و منش علمای سلف توجه کنند که در چه شرایطی تحصیل می کردند.

وی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین ربانی رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه، داشتن نظم، پشتکار و اخلاص در نیت را به عموم طلاب و روحانیان توصیه و تاکید کرد که طلبه و روحانی که این سه عنصر مهم را نداشته باشد به جایی نخواهد رسید.

وی همچنین فعالیت های مرکز خدمات را متنوع، متکثر، ارزنده و قابل تقدیر برشمرد و با اشاره به مضیقه های مالی موجود در کشور و نهادهای حوزوی، بر لزوم اولویت بندی در اجرای طرح ها و برنامه ها تاکید کرد.

آیت الله مکارم شیرازی همچنین خواستار توجه ویژه به برنامه های فرهنگی در کنار حمایت های مادی مرکز خدمات از طلاب و روحانیان شد و بر لزوم اطلاع رسانی کامل فعالیت های مرکز و خدمات انجام شده تاکید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از حضور جهادی طلاب و گروه های مردمی در کمک رسانی به سیل زدگان تجلیل و انگیزه آنان را دینی توصیف کرد.

سیل در نخستین هفته های سال جاری منجربه خسارت های جانی و مالی در برخی از نقاط کشور شد.

وی همچنین پرهیز از افراط و تفریط در حوزه ها را یک امر مهم قلمداد کرد و با بیان این که هرگونه اختلاف در حوزه مضر است، بر لزوم حمایت از نظام اسلامی تاکید کرد و گفت: ما از نظام حمایت کرده و می کنیم.

انتهای پیام

نظر شما