شناسهٔ خبر: 32393848 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار آذربایجان شرقی: شهرداری تبریز موظف به اجرای طرح ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی است

تبریز- ایرنا- استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به 2 مصوبه شواری تامین استان در خصوص جلوگیری از آسیب های سیل گفت: شهرداری تبریز موظف شده طرح ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی را ارائه و هر سال بخشی از آن را اجرا کند.

صاحب‌خبر -

محمدرضا پورمحمدی روز شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان افزود: در بحث مقابله با سیلاب و جلوگیری از خسارات آن از سوی دستگاه های ذیربط اقدامات خوبی انجام شده و همه دستگاه ها از هفته های گذشته در آماده باش کامل می باشند.
وی ادامه داد: دومین مصوبه شواری تامین، شناسایی ساختمان هایی است که در مسیر مسیل ها و حریم رودخانه ها ساخته شده اند.
پورمحمدی همچنین در خصوص حاشیه بازی روز گذشته دو تیم فوتبال تراکتورسازی و پیکان در تبریز نیز گفت: معمولا مسابقات ورزشی همچون فوتبال در دنیا با حاشیه هایی مواجه می شوند، ولی حاشیه بازی دیروز به کم کاری فدراسیون فوتبال در خصوص شائبه ای که درباره یکی از بازیکنان این تیم وجود داشت، برمی گردد.
وی ادامه داد: متاسفانه با گذشت 2 هفته هنوز کمیته اخلاق در خصوص شائبه ای که برای دروازه بان تیم تراکتورسازی به وجود آمده تشکیل نیافته و این موضوع تعیین تکلیف نشده است.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: جای شاکی و متشاکی در این موضوع تغییر یافته و اکنون دروازه بان تیم تراکتور ادعا دارد که علیه تیم تراکتور سازی اعلام جرم می کند.
وی تاکید کرد: باید فدراسیون فوتبال هر چه سریعتر نسبت به این موضوع رسیدگی کند و مدیرکل ورزش و جوانان استان را مامور کرده ایم تا این موضوع را به طور جدی پیگیری و نتیجه را اطلاع‌رسانی کند.
پور محمدی همچنین در خصوص برگزاری جلسات مختلف اظهار داشت: باید به برون داد مجموعه جلساتی که برگزار می شود توجه کرد تا با محتوای غنی تر برگزار شوند، ولی متاسفانه بیش از اینکه به نتیجه جلسات دقت شود به تعداد جلسات تاکید می شود.
وی ادامه داد: برای مثال آذربایجان شرقی در بحث مبارزه با مواد مخدر براساس اقداماتی که انجام گرفته، استان بدون معتاد متجاهر در کشور شناخته شده، ولی چون ارزیابی بر اساس تعداد جلسات شواری هماهنگی مبارزه با مواد مخدر انجام می شود در این حوزه تذکر دریافت کرده ایم.
استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: در جلسات شورای برنامه ریزی علاوه بر موضوعات و مصوباتی که بررسی می شود باید هر دستگاه 2 پروژه مهم و کلیدی را که در توسعه و رونق تولید موثر است، معرفی کند.
وی با اشاره به میزان بودجه تخصیص یافته به آذربایجان شرقی، گفت: باید بودجه استان را به صورت تطبیقی با استان های همتراز مقایسه کرد و در صورتی که بودجه کمتری تخصیص یافته باشد به طور جد آن را پیگیری کنیم.
پورمحمدی افزود: ارزش پول کشور به لحاظ قدرت عمل کاهش یافته است ولی باید تدابیری اندیشیده شود تا در سال رونق تولید کارهای بزرگی انجام دهیم.
وی ادامه داد: در اوضاع کنونی و فشار تحریم های ظالمانه باید تمامی مسوولان و نمایندگان در کنار هم و با همفکری و همدلی و همکاری تلاش کنیم تا با امکانات کم کارهای بزرگی انجام دهیم.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین تاکید کرد: هیچ مدیری در استان حق ندارد از رسانه ها شکایت کند ولی خبرنگاران نیز در درج مطالب خود بسیار دقت کنند و بدون مصاحبه با منبع معتبر خبری منتشر نکنند تا اخبار نادرستی که رسانه های معاند به دنبال بزرگنمایی آن هستند، درج نشود.
6120/518

نظر شما