شناسهٔ خبر: 32393740 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اجتماع گسترده عاشقان مهدوی در مسجد مقدس جمکران

قم - ایرنا- خیل عظیم عاشقان مهدوی از ایران و کشورهای مختلف جهان از صبح امروز خود را به مسجد مقدس جمکران به عنوان بزرگترین کانون اجتماع منتظران ظهور حضرت ولیعصر(عج) رسانده اند تا در شب نیمه شعبان با خدا راز و نیاز کرده و برای تعجیل در ظهور حضرتش دعا کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سیل خروشان جمعیت در بلوار پیامبر اعظم (ص) از حرم حضرت فاطمه معصومه (س) تا مسجد مقدس جمکران از ساعت 17 روز شنبه آغاز شد و لحظه به لحظه بر این جمعیت افزوده می شود.
ده ها هزار تن مسیر هفت کیلومتری حرم تا حرم را با پای پیاده طی کرده و خود را به این مسجد مقدس رسانه اند.
نجواهای عارفانه از گوشه گوشه مسجد جمکران به گوش می رسد و بعد از مراسم اربعین حسینی(ع)، دومین اجتماع شیعیان در مسجد مقدس جمکران رقم خورده است و مسئولان استان نیز برنامه ریزی لازم برای ارائه خدمات به زائران را انجام داده اند.
ترافیک محورهای مواصلاتی به مسجد جمکران سنگین و ظرفیت برخی پارکینگ های اطراف این مکان مقدس در حال تکمیل شدن است. 200 هکتار پارکینگ در اطراف مسجد جمکران آماده سازی شده است.
بیش از 140موکب و ایستگاه صلواتی از قم و استان های مختلف کشور در مسیرهای منتهی به مسجد مقدس جمکران برای پذیرایی و استراحت زائران مهدوی برپا شده است.
تمام ظرفیت استان قم برای برگزاری این جشن بزرگ بسیج شده و بیش از 50 هزار نیروی مردمی، خدماتی، امنیتی، انتظامی و ستادی در برگزاری این جشن باشکوه در قم و به ویزه مسجد مقدس جمکران مشارکت دارند.
ویژه برنامه های جشن نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران از ساعت 17 امروز با قرائت قرآن، مناجات خوانی و ذکر توسل آغاز شده است. برگزرای محفل قرآن، قرائت زیارت آل یاسین با نوای حاج سید رضا نریمانی، سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسعود عالی، مداحی حاج عباس حیدرزاده، تجلیل از شیخ عیسی قاسم، رهبر شعیان بحرین به عنوان مهدی یاور سال و مراسم احیای نیمه شعبان از جمله مهمترین برنامه های این جشن است.
پیش بینی شده است بیش از سه میلیون زائر از سراسر استان و کشورهای مختلف جهان در جشن نیمه شعبان در مسجد جمکران حضور یابند.
7404/ 1175

نظر شما