شناسهٔ خبر: 32393540 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

قیمت طلا و ارز در بازار امروز ۳۱ فروردین

صاحب‌خبر -

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا در بازارهای جهانی با توجه به بهبود عملکرد خرده فروشی آمریکا و افزایش ارزش دلار، کاهش یافت و به ۱۲۷۶ دلار در هر اونس رسید.

براساس گزارش رویترز، پس از انتشار گزارش‌هایی از عملکرد مطلوب بخش خرده فروشی آمریکا و تقویت ارزش دلار، قیمت طلا کاهش یافته است، اما انتشار آمارهای ضعیف از بخش تولید اروپا مانع از آن شد تا قیمت فلز زرد افت بیشتری را تجربه کند.

قیمت فلز زرد از ابتدای هفته گذشته تاکنون بیش از یک درصد کاهش یافته و در مسیر ثبت چهارمین هفته کاهشی متوالی قرار دارد.

جورج گرو، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «پیش خریدهای قبل از تعطیلات عید پاک و انتشار آمارهای ضعیف از بخش تولید حوزه یورو موجب شده تا قیمت طلا تا حدودی تقویت شود، اما به دلیل رشد ارزش دلار و آمارهای مثبت بخش خرده فروشی آمریکا قیمت فلز زرد کاهش داشته است.»

پس از آنکه میزان خرده فروشی در آمریکا بیشترین افزایش را در طی یک سال و نیم اخیر تجربه کرد، ارزش دلار شاهد افزایش بود. آمارهای بخش خرده فروشی نشان می دهد که رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه اول سال تقویت شده است.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، طبق اعلام خبرگزاری تسنیم، در بازار غیررسمی امروز (۳۱ فروردین ۱۳۹۸) تا ساعت ۱۶، قیمت دلار برای فروش ۱۳،۵۳۹ تومان گزارش شده است. همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی امروز قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب ۱۳،۴۵۰ تومان و ۱۳،۵۵۰ تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو برای فروش در بازار غیررسمی امروز ۱۵،۴۴۷ تومان است. همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۷۲۲ تومان تعیین شد.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب ۱۵،۴۰۰ تومان و ۱۵،۴۵۰ تومان اعلام کرد.

طبق نرخ‌های اعلامی سایت رسمی اتحادیه طلا و جواهر تهران تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام بهار طرح قدیم چهار میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و ۷۲۰ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که بهای انواع سکه تمام با افزایش قیمت مواجه بوده است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۴۲۸ هزار و ۲۲۶ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و ۷۲۰ هزار تومان و ۹۵۰ هزار تومان است.

برچسب‌ها:

نظر شما