شناسهٔ خبر: 32393451 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

احیای شب نیمه شعبان در ۵۰۰ مکان مذهبی؛

اعمال شب نیمه شعبان

دعای کمیل سفارش تاکید شده شب نیمه شعبان است و شب ورود دعای کمیل نیز در همین شب است

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ معاون فرهنگی بنیاد مهدی موعود درباره اعمال شب نیمه شعبان گفت: امام سجاد (ع) می‌فرمایند؛ در شب نیمه شعبان سه گام را باید برداشت؛ با فضیلت‌ترین نمازی که در این شب خوانده می‌شود نماز جعفر طیار است، اگر توان خواندن آن را نداریم ۲ نماز دو رکعتی همراه با ۳۰۰ مرتبه تسبیحات اربعه خوانده شود.

حجت الاسلام و المسلمین کفیل افزود: دعای کمیل سفارش تاکید شده این شب است و شب ورود دعای کمیل نیز در شب نیمه شعبان است.

<div id="video-display-embed-code_3414999"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2406641/3414999?width=350&height=250"></script></div>

وی گفت: شب نیمه شعبان شب استغفار است؛ کسی که در این شب به سوی خدا می‌آید، هر آنچه که بنده از خداوند می‌خواهد به او عنایت می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین کفیل تاکید کرد: شب نیمه شعبان شب زنده داری است که در آن سه عمل نماز، دعا و استغفار سفارش شده است.

وی با بیان اینکه در روایات ‌می‌خوانیم که شب‌های بیست و سوم رمضان، عید فطر و نیمه شعبان نباید حتی یک دقیق آن به غفلت بگذرد، گفت: جبرئیل در شب نیمه شعبان به پیامبر اسلام می فرماید امت خود را به بیداری شب نیمه شعبان دستور بده.

حجت الاسلام و المسلمین کفیل افزود: معاونت سیاسی صدا و سیما بهتر و بیشتر از هر معاونتی در صدا و سیما می تواند به موضوع احیای شب نیمه شعبان بپردازد تا این موضوع در کشور احیا شود و فضای کشور باید به نوعی باشد که این مناسک را پر رنگ تر نشان دهیم.

حجت الاسلام اسدی دبیر ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی نیز از برگزاری مراسم احیای شب نیمه شعبان در ۵۰۰ مسجد، حسینیه و بقاع متبرکه و حرم اهل بیت علیهم السلام در سراسر کشور خبر داد.

نظر شما