شناسهٔ خبر: 32393365 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پیشنهاد استاندار قم در خصوص ثبت معنوی جشن های نیمه شعبان

قم - ایرنا - استاندار قم گفت: پیشنهاد ثبت معنوی جشن های نیمه شعبان به عنوان «بزرگترین اجتماع مهدی یاوران جهان» را به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور ارسال نموده ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری قم، بهرام سرمست روز شنبه در جلسه ستاد تسهیلات زائرین ویژه نیمه شعبان با بیان اینکه حدود 50 هزار تن تامین امنیت و خدمت رسانی به زائران در نیمه شعبان را بر هده دارند، از زحمات همه دست اندرکاران امنیتی، خدمات عمومی و امدادی، موکب های مردمی و هیات های مذهبی قدردانی کرد.
وی در ادامه اظهار کرد: در جلسه های پیشین ستاد تاکید کرده ام که آسیب شناسی لازم در مراسم بزرگ نیمه شعبان انجام شده و نقاط ضعف و قوت احصاء شود.
وی با اشاره به مصوبه کمیته امنیتی ستاد تسهیلات زائرین در مورد بحث پارکینگ های مسجد مقدس جمکران گفت: کمیته امنیتی و ترافیکی استان قم باید در جلسه ای اضطراری استفاده بهینه از امکانات را مورد بررسی قرار دهد.
سرمست با تاکید بر حضور میدانی مدیران دولتی تا پایان جشن نیمه شعبان در روز آینده افزود: آمادگی بسیار خوبی برای برگزاری جشن نیمه شعبان در قم وجود دارد و بحث تعطیلی امروز دانش آموزان به عنوان یک اقدام فرهنگی و نیز برای استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش استان برای خدمت به زائرین بود.
وی با بیان اینکه مردم استان قم در همدلی و تعاون به فراتر از خودشان نگاه می کنند گفت: نمونه بارز این مساله سیلاب اخیر بود که کمک های مردمی با وجود مشکلاتی که در قم وجود داشت روانه استان های سیل زده شد.
سرمست همچنین با تاکید بر تهیه گزارش ارزیابی عملکرد کمیته های ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر خاطرنشان کرد: این گزارش باید بلافاصله پس از برگزاری مراسم نیمه شعبان تهیه و در اولین فرصت از دست اندرکاران فعال قدردانی شود.
1175 /

نظر شما