شناسهٔ خبر: 32393302 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گزارش العهد از طرح ایجاد ناامنی در اردن

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، روزنامه کویتی «القبس» از نجات اردن از طرحی «خطرناک» خبر داد که هدف آن بی ثبات کردن این کشور از طریق مطرح کردن یک شخصیت نزدیک به عبدالله ثانی پادشاه این کشور بود. 

پایگاه اینترنتی العهد لبنان نوشت: در این خصوص روزنامه القبس به نقل از منابع امنیتی و سیاسی اعلام کرد شوهر عمه پادشاه اردن که یک بازرگان متهم به فساد است و یکی از فرماندهان دستگاه امنیتی که به رئیس سابق دستگاه امنیتی وفادار بود و برخی شخصیت های پارلمانی و سیاسی و رسانه ای در داخل و خارج از اردن از طرف های دخیل در این طرح بودند.
القبس نوشت این «طرح جهنمی» شامل زیر سوال بردن توانایی پادشاه اردن برای انتخاب نخست وزیران و اجرای برنامه ای برای تضعیف عمر الرزاز نخست وزیر اردن با بهره برداری از تصمیم های دولت بود که اوضاع کشور را بحرانی کرده است. در بخشی از این طرح قرار بود با مطرح کردن پارتی بازی در واگذاری سمت ها و قراردادهای دولتی، بیکاران اردنی تحریک شوند و در برابر کاخ پادشاه تحصن کنند تا بین مردم و عشایر اردن با نظام حاکم فاصله ایجاد شود. توطئه کنندگان با رهبران اخوان المسلمین اردن وارد مذاکره شدند تا به معترضان ملحق شوند ولی پاسخ آنها منفی بود.
همچنین طبق این طرح قرار بود مقامات بلندپایه اردنی با مطرح شدن اتهام فساد علیه آنها و حتی دادن تابعیت به آوارگان فلسطینی، بدنام شوند و به این ترتیب زمینه برای اعتراضات مردمی و به هم ریختن اوضاع داخلی فراهم شود.

نظر شما