شناسهٔ خبر: 32393222 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

خوش رقصی امارات برای آمریکا

امارات متحده عربی در تلاش است با خوش رقصی برای آمریکا بتواند همچنان حمایت منطقه ای واشنگتن را حفظ کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان، امارات متحده عربی زیر سایه عربستان همواره برای جلب کمک های آمریکا در منطقه کوشیده و این روزها در تلاش است تا عربستان را در این رقابت کنار بزند.

 

در همین زمینه، ابوظبی می کوشد با هر اقدامی حمایت منطقه ای آمریکا بیش از پیش جلب کند.

 

به همین منظور وزیر خارجه امارات راهی واشنگتن شده تا دیدارهایی با مقامات آمریکایی داشته باشد.

 

«عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر خارجه امارات روز شنبه با «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا و «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید در واشنگتن دیدار و درباره تقویت همکاری‌های واشنگتن و ابوظبی و امنیت خاورمیانه گفت‌وگو کرد.

 

طبق ترجمه فارس، روزنامه سعودی الشرق الاوسط چاپ لندن در این باره نوشت که «دو طرف درباره مسایل مورد اهتمام مشترک از جمله مبارزه با تروریسم و حل بحران یمن و تقویت ثبات منطقه بحث و تبادل نظر کردند».

 

عبدالله بن زاید آل نهیان به طرف‌های آمریکایی گفت که «تقویت همکاری‌های امارات و آمریکا و شراکت عمیق دو کشور بر اساس یک سری ارزش‌ها و آرمان‌های مشترک و ساختن آینده‌ای است که صلح و انسجام بین جوامع منطقه را تضمین می‌کند».

 

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که «امارات به همکاری مستمر با آمریکا در یمن برای مقابله با حوثی‌ها و القاعده در شبه جزیره عربستان ادامه خواهد داد».

 

آل نهیان بر حمایت کشورش از تلاش‌های «مارتین گریفیتس» نماینده سازمان ملل در امور یمن تاکید کرد و گفت که برای پایان دادن به بحران یمن باید به راه‌حل سیاسی دست یافت.

 

وی در ادامه گفت‌وگوی خود با بولتون و پامپئو، توافق بر سر بازاستقرار نیروهای محلی در الحدیده را «اقدامی سازنده» توصیف کرد و گفت که کشورش به حصول اطمینان برای رسیدن کمک‌های انسان‌دوستانه به دست یمنی‌ها پایبند است.

 

این در حالی است که هفته گذشته «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا مصوبه سنا مبنی بر لغو کمک های مالی به عربستان در یمن از سوی آمریکا را وتو کرد.

 

در همین حال نیز امارات خوش رقصی های خود را ادامه داد و از این تصمیم ترامپ استقبال کرد./

نظر شما