شناسهٔ خبر: 32392998 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

چرخش مالی سالانه صنعت نفت امکان ایجاد فساد را مهیا می‌کند/ مبارزه با فساد قوم و خویش و رفاقت ندارد

وزیر نفت گفت: چرخش مالی سالانه صنعت نفت حدود۱۵۰ میلیارد دلار است که رقم بالایی است و امکان ایجاد فساد را مهیا می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بیژن زنگنه صبح امروز (شنبه، ۳۱ فروردین ماه) در جمع بازرسان چهار شرکت اصلی وزارت نفت با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: امروز در این جمع حضور پیدا کردم تا علاوه بر قدردانی از زحمات بازرسان، چند نکته را به صورت مستقیم خدمت دوستان عنوان کنم.

وی در مقدمه سخنانش به حکم معروف امیرالمومنین به مالک اشتر اشاره و یادآور می‌شود: در این حکم آمده است هرگز پیش تو محسن (نیکوکار) و مسی (بدکردار) یکسان نباشند که اگر چنین شود محسن از کار نیک خویش ناامید و دلسرد و بدکردار برکار بد خویش جری می‌شود.

وزیر نفت با بیان اینکه بازرسی وظایف زیادی دارد و مهمترین مسئله‌ای که من از شما می‌خواهم به آن بپردازید، فساد است، تاکید کرد: چرخش مالی سالانه صنعت نفت حدود۱۵۰ میلیارد دلار است که رقم بالایی است و امکان ایجاد فساد را مهیا می‌کند؛ بنابراین در این شرایط باید روی فساد مالی حساس باشید و برروی مبارزه با آن تمرکز کنید.

زنگنه با تاکید بر اینکه نباید با آدم فاسد مدارا کرد و به او ترحم کرد بلکه باید اشد مجازات را اعمال کرد، تصریح کرد: البته این بدان معنا نیست که آبروی مردم را نادیده بگیریم. آبروی مردم مانند خونشان است. اگر آبروی کسی را به ناحق بریزیم مثل این است که خون او را ریخته ایم و پیش خدا و جامعه مسئولیم و گرفتار عذاب الهی خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: مذاکرات با شرکت چینی برای تکمیل فاز ۱۱ پارس جنوبی ادامه دارد 

وی، نخستین شرط کسانی را که با فساد مبارزه می‌کنند را «سلامت» دانست و با بیان اینکه افرادی که در این بخش کار می‌کنند باید سرآمد سلامت باشند، تاکید کرد: ملاقات و صحبت‌های بازرسان باید با حساب و کتاب باشد.

وزیرنفت با بیان اینکه در موضوع مبارزه با فساد قوم و خویش و رفاقت نداریم، افزود: با فساد در هر سطحی باید مبارزه کرد و کوچک و بزرگ ندارد، اینکه فردی که فساد کرده آدم خوب و آبروداری است و به این دلیل از کنار فساد او بگذریم اول فساد خودمان است و در درگاه خداوند باید جوابگو باشیم.

زنگنه بر ضرورت آموزش و فراگیری قوانین از سوی بازرسان تاکید کرد و در ادامه با بیان اینکه آدم سالم را تشویق کنید، ارتقا دهید و آن را در سوابق کاری اش لحاظ کنید، تصریح کرد: سالم و فاسد بودن دائمی نیست و امکان خلاف برای هر شخصی وجود دارد. البته آن آدمی که خلاف عمده می‌کند باید حذفش کنیم و نمی‌توانیم بگوییم که این دفعه را می‌بخشیم، من نمی‌بخشم.

وی به شرایط تحریم اشاره کرد و با بیان اینکه فشار‌ها در این دوره از عوامل داخلی و خارجی زیاد است، افزود: باتوجه به اینکه شفافیت در دوران تحریم کاهش می‌یابد و کار سخت‌تر می‌شود بنابراین باید خیلی دقت کنیم تا فساد عمده و قابل ذکری در این مقطع زمانی پیش نیاید.

وزیر نفت با تاکید بر اینکه من حامی و پشتیبان شما هستم و با قدرت و قوت کارهایتان را انجام دهید، افزود: اعتقادم این است که بازرس‌ها با جدیت به کارشان بپردازند. اولویت از نظر من مبارزه با فساد است و شناختن کسانی است که اقدام به فساد می‌کنند.


انتهای پیام/

نباید با آدم فاسد مدارا کرد و به او ترحم کرد

نظر شما