شناسهٔ خبر: 32392732 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بیش از ۱۰۰ نشست علمی و تخصصی بنیاد مهدویت در کرمانشاه برگزار می‌شود

R41380/P/S6,68/CT1

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) استان کرمانشاه گفت: بنیاد مهدویت استان کرمانشاه بیش از ۱۰۰ نشست علمی و تخصصی به مناسبت میلاد امام عصر(عج) و دهه مهدویت برگزار می‌کند.

صاحب‌خبر -

بهروز همتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به دعوت از  پنج نفر از اساتید مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم برای سخنرانی اظهار داشت: برنامه‌هایی در قالب کارگاه‌های تخصصی، دوره‌های آموزشی و سخنرانی در سطح استان از روز جمعه 13 شعبان تا دوشنبه 16 شعبان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مراسم احیای شب نیمه شعبان گفت: امسال مراسم احیای نیمه شب شعبان در دو مسجد حاج شهبازخان از ساعت 24:30 تا 1:30 دقیقه و در دانشگاه علوم پزشکی از ساعت 23:30 تا 24:30 دقیقه  و از ساعت 2 تا 3 بامداد در مسجد النبی(ص) و با حضور مردم مؤمن و متدین کرمانشاه برگزار خواهد شد.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) استان کرمانشاه با اشاره به دیگر برنامه‌های شب میلاد امام عصر(عج) گفت: علاوه بر برگزاری مراسم احیا نیمه شعبان در این دو مسجد، مراسم جشن و سخنرانی در شب نیمه شعبان در پنج مسجد برگزار خواهد شد.

همتی افزود: جلسات سخنرانی و برنامه‌های آموزشی برای کارکنان نیروی انتظامی و هوانیروز به مناسبت نیمه شعبان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به حضور چشمگیر هیئت‌های مذهبی و برگزاری مراسم سخنرانی و جشن در شهرستان‌های کنگاور، ماهیدشت، هرسین، اسلام‌آباد غرب و سرپل‌ذهاب افزود: در برنامه خانواده شبکه زاگرس از امروز به مدت سه روز در ساعت 12:30 با دعوت از کارشناسان تخصصی حوزه مهدویت، برنامه‌های ویژه‌ای به مناسبت نیمه شعبان برگزار می‌کند.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) استان کرمانشاه عنوان کرد: امسال علاوه بر دو همایش بزرگ ملی غدیرپژوهی و نجات بخشی آینده جهان دو همایش دیگر که مقاله‌محور هستند با عناوین جشنواره ملی مهدوی صراط و همایش ملی انقلاب اسلامی و مهدویت در استان کرمانشاه برگزار خواهد شد.

همتی تخصص اصلی بنیاد مهدویت استان کرمانشاه را فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با این موضوع و به‌ویژه در ایام نیمه شعبان و مناسبت‌های ماه ربیع‌الاول بیان کرد و گفت: سازمان‌های متولی فرهنگ استان کرمانشاه که اعتباراتی در اختیار دارند باید در مناسبت‌های متعلق به اهل بیت(ع) پیشگام فضاسازی فرهنگی در خور شأن این ایام باشند.

انتهای پیام/ ت

نظر شما