شناسهٔ خبر: 32392687 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برای اطلاع از مراحل آماده سازی؛

بازدید خبرنگاران از نمایشگاه کتاب

خبرنگاران حوزه کتاب امروز با حضور در نمایشگاه کتاب واقع در مصلای امام خمینی (ره) در جریان مراحل آماده سازی این نمایشگاه قرار گرفتند

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، در جریان بازدید از بخش بین الملل نمایشگاه اعلام شد که امسال چین مهمان ویژه است و در قالب هیئت ۱۵۰ نفره در غرفه‌ای به مساحت ۶۰۰ متر مستقر خواهد شد.

امسال ۷۸ ناشر از کشور چین به نمایشگاه کتاب تهران می‌آیند و نشست‌های تخصصی خود را برگزار می‌کنند.

در بخش کمیته علمی فرهنگی نمایشگاه هم ۲۰۰ برنامه در هفت سالن به اجرا در می‌آید و نویسندگان در جلسه‌های پرسش و پاسخ با مخاطبان نمایشگاه شرکت می‌کنند.

در این دوره از نمایشگاه بیشتر ناشران به جز بخش دانشگاهی زیر سقف ساختمان‌های ساخته شده قرار می‌گیرند و برای همین در بخشی از سالن‌ها غرفه‌های کوچک تری به ناشران اختصاص داده شده است.

در نمایشگاه کتاب امسال به دلیل مشکلات ترافیکی سال قبل و نیز عملیات عمرانی پارکینگ‌های خیابان قنبرزاده در اختیار نمایشگاه نیست و پارکینگ خیابان شهید بهشتی نیز از دسترس خارج است.

فقط با ظرفیت ۸۰۰ خودرو برای عوامل اجرایی پارکینگ تدارک دیده شده که از در خیابان پاکستان ورودی خواهد داشت.

شرکت مترو تهران وعده داده زمان حرکت قطار‌های خط یک و سه در ایام نمایشگاه به کمترین حد ممکن برسد و در ضلع شرقی مصلی نیز و در پایان بخش ناشران دانشگاهی پایانه اتوبوسرانی تدارک دیده شده است.

سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۴ تا ۱۴ اردیبهشت در مصلای امام خمینی برگزار می‌شود.

نظر شما