شناسهٔ خبر: 32392610 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هواشناسی بارش برف در ارتفاعات برای خراسان شمالی پیش بینی کرد

بجنورد-ایرنا- هواشناسی خراسان شمالی بارش برف در ارتفاعات و کاهش 5 تا 8 درجه ای برای این استان تا پایان هفته پیش بینی کرد.

صاحب‌خبر -

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بررسی نقشه های پیشیابی هواشناسی و تصاویر دریافتی از ماهواره بیانگر تداوم جو ناپایدار تا اواخر هفته در استان است.
هادی هادی زاده افزود: بر این اساس تا صبح روز یک شنبه وزش باد شدید و گاهی بسیار شدید و بارش باران در پاره ای نقاط رگبار و رعدوبرق با احتمال بارش تگرگ و درارتفاعات مه پیش بینی می شود.
وی گفت: شدت بارش از امروز بعدازظهر تا اواخر امشب در نواحی شرقی و مرکز استان خواهد بود از این رو آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها قابل انتظار است و روز یکشنبه احتمال بارش پراکنده در استان وجود دارد.
وی افزود: مرحله بعدی بارش ها از روز دوشنبه بعدازظهر تا چهارشنبه شب است که بتدریج سبب وزش باد شدید و گاهی بسیار شدید و بارش باران در پاره ای نقاط رگبار و رعدوبرق با تگرگ خواهد شد از این رو آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها پیش بینی می شود.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی اظهار داشت: از سه شنبه شب تا چهارشنبه شب نیز در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف و مه پیش بینی می شود.
وی گفت: این در حالی است که از لحاظ دمایی نیز روند کاهش سه تا پنج درجه ای دمای هوا تا فردا و طی روز دوشنبه افزایش موقتی دما را خواهیم داشت و مجددا کاهش 5 تا 8 درجه ای دما تا صبح جمعه پیش بینی می شود.
وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته لوجلی شیروان با ۱۷.۵ میلی متر و قوشخانه اسفراین با ۱۷.۱ میلی متر بیشترین بارندگی های استان را به خود اختصاص داده اند.
کمینه دمای بجنورد در این مدت ۹.۸ درجه سانتی گراد و بیشینه دما ۱۴.۴ درجه سانتی گراد بوده است.
میانگین بارش های سالانه خراسان شمالی ۲۴۰ میلی متر است که در سال زراعی جاری بارش های استان رکورد بارندگی ۴۰ ساله استان را شکسته است.
ط/ 6042

نظر شما