شناسهٔ خبر: 32392175 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

افزون بر پنج هزار زندانی یزد در مسابقات قرآن شرکت کردند

یزد - ایرنا - مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی یزد گفت: در سال 1397 پنج هزار و 500 نفر از مددجویان زیر پوشش در مسابقات روخوانی، روانخوانی، صوت، لحن، تجوید و تفسیر قرآن کریم شرکت کردند.

صاحب‌خبر -

رضا ذوالفعلی نژاد عصر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فعالیت های قرآنی از برنامه های مهمی است که در زندان ها و بین مددجویان برگزار می شود.
وی حفظ کلام وحی را جزو برنامه های مهم در زندان ذکر کرد و ادامه داد: 564 نفر از مددجویان زیر پوشش حافظ یک جزء ، 134 نفر حافظ سه جزء ، 65 نفر حافظ پنج جزء ، هفت نفر حافظ 10 جزء، یک نفر حافظ 15 جزء ، یک نفر حافظ 20 جزء و 2 نفر حافظ 30 جزء هستند.
این مسئول به اهمیت فعالیت های ورزشی در کنار برنامه های فرهنگی و هنری اشاره کرد و بیان داشت: برگزاری رقابت های ورزشی با حضور فعال مددجویان جزو برنامه های محوری است.
ذوالفعلی نژاد خاطر نشان کرد: همه ساله المپیاد ورزشی در رشته های مختلف در 2بخش آقایان و بانوان برگزار می شود که سال گذشته با استقبال خوب مددجویان مواجه شد.
وی گفت: المپیاد ورزشی در 30 رشته با حضور افزون بر 2 هزار نفر برگزار شد و برگزیدگان تجلیل و تعدادی به مراحل بالاتر کشوری برای کسب افتخار راه یافتند.
این مسئول به فعالیت 6 کتابخانه با 34 هزار و 398 جلد کتاب در زندان های یزد خبر داد که نسبت به اهدای کتاب به علاقه مندان در زندان های زیر پوشش اقدام دارد.
ذوالفعلی نژاد به اهمیت برگزاری دوره های آموزشی برای مددجویان اشاره کرد که بر حسب نیاز امسال برای افراد زیر پوشش پیش بینی و اجرا می شود.
استان یزد با یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت چهار هزار زندانی دارد.
7536/ 6197

نظر شما