شناسهٔ خبر: 32392052 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بروجردی در بغداد: دخالت‌های آمریکا عامل بحران منطقه است

علاءالدین بروجردی که در رأس هیأتی به عراق رفته است، در افتتاحیه اولین اجلاس پارلمان‌های شش همسایه عراق دخالت‌های آمریکا و فتنه‌های رژیم صهیونیستی را عامل اصلی بحران در منطقه دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «علاءالدین بروجردی» عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی که به نیابت از علی لاریجانی برای شرکت در افتتاحیه اولین اجلاس پارلمان‌های شش همسایه عراق، به بغداد سفر کرده، در مراسم افتتاحیه سخنرانی کرد.

به نوشته پایگاه خبری المعلومه، بروجردی گفت که به لطف فداکاری‌های نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی و داوطلبان اهل سنت و فتوای مرجعیت، عراق توانست داعش را شکست دهد.

او گفت: دشمنان عراق خبیث‌ترین سازمان تروریستی را ایجاد کردند چرا که از ایجاد یک حکومت دموکراتیک در این کشور ناخشنود بودند.

بروجردی دخالت‌های آمریکا و فتنه‌های رژیم صهیونیستی و جنگ‌های منطقه‌ای را عامل اصلی بحران در منطقه دانست و تأکید کرد که آمریکا به وجود آورنده اصلی تروریسم است.

او همچنین گفت که ایران از ثبات و تمامیت ارضی عراق حمایت می‌کند و در ادامه از کمک‌های مردم عراق به سیل‌زدگان ایرانی تقدیر کرد.

«حموده یوسف» رئیس پارلمان سوریه نیز در سخنان خود گفت که نیروها و دوستان و دشمنان عراق و سوریه در مواجهه با تروریسم یکی است.

او در خصوص شناسایی جولان سوریه به عنوان بخشی از خاک سرزمین اشغالی از سوی دولت آمریکا گفت: اینکه جولان بخشی از سوریه باشد، قطعی‌تر از این است که بگوییم واشنگتن جزئی از آمریکاست.

«عبدالله آل شیخ» رئیس مجلس مشورتی سعودی نیز در خصوص روابط بغداد و ریاض گفت که دو کشور شاهد توسعه قابل ملاحظه روابط دو جانبه هستند و سفر مقامات دو کشور و امضای توافقنامه‌ها، تأثیر بالایی بر افزایش سطح روابط دارد.

او در ادامه مدعی شد که عربستان سعودی نیز از طریق مشارکت در ائتلاف آمریکایی ضد داعش، در نابودی این گروه تروریستی در عراق نقش داشته است.

«مصطفی شنطوب» رئیس پارلمان ترکیه نیز از دیگر سخنرانان مراسم افتتاحیه بود و در سخنان گفت که تمامیت ارضی عراق برای کشورش بسیار حائز اهمیت است.

او بیان اینکه ترکیه تلاش دارد همکاری‌‌ها با عراق را افزایش دهد، گفت که این کشور در کنار عراق برای بازسازی استان‌های آزاد شده از اشغال داعش حضور دارد.

 اجلاس پارلمان‌های کشورهای همسایه عراق با عنوان «عراق؛ ثبات و توسعه» در مقر پارلمان این کشور، امروز شنبه به ریاست «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان این کشور برگزار شد.

انتهای پیام/ص

نظر شما