شناسهٔ خبر: 32391990 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۳۲ هزار واحد مسکونی در گنبدکاووس بیمه حوادث شدند

R41471/P/S6,70/CT11

شهردار گنبدکاووس گفت: قبل از وقوع سیل شهرداری گنبدکاووس ۲۶ هزار واحد مسکونی و ۶ هزار واحد تجاری را در این شهر بیمه حوادث کرده بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گنبدکاووس، منصور طعنه گنبدی ظهر امروز در نشست خبری ستاد مدیریت بحران شهرستان اظهارداشت: در مردادماه سال 97 شهرداری گنبدکاووس، 32 هزار واحد مسکونی و تجاری را به وسیله بیمه آرمان بیمه حوادث کرد.

وی افزود: با توجه به این موضوع بیمه موظف است برای هر واحد خسارت دیده مبلغ 10 میلیون تومان برای ابنیه و 6 میلیون تومان برای اسباب و لوازم خانگی خسارت دیده پرداخت کند.

شهردار گنبدکاووس بیان داشت: با تماس‌های معاون بیمه آرمان کشور، قرار است پایان این هفته مبلغ 6 میلیارد تومان در بخش نخست برای جبران خسارت واحدهای مسکونی و تجاری به شهرستان واریز شود.

وی ادامه داد: 2 کارشناس از شهرداری به همراه کارشناسان بنیاد مسکن در حال ارزیابی واحدهای خسارت دیده هستند. تاکنون 3 هزار و 800 واحد خسارت دیده توسط این کارشناسان بازدید شده است.

50 هزار هکتار از اراضی کشاورزی گنبدکاووس در سیل  خسارت دید

غلامعلی نورا مدیر جهادکشاورزی شهرستان گنبدکاووس هم در این جلسه اظهارداشت: بیش از 50 هزار هکتار از اراضی کشاورزی و باغی شهرستان در سیل اخیر دچار خسارت شد. از این میزان 11 هزارو 143 هکتار 100 درصد دچار تخریب شد. بیشتر خسارت‌ها به اراضی باغی، کشاورزی، گلخانه‌ها، تولیدات زیرپلاستیکی، مرغداری‌ها و دامداری‌های سبک و سنگین است.

وی افزود: 3 واحد مرغداری به میزان 46 هزار و 633 قطعه دچار خسارت شد و از بین رفت.

مدیرجهاد کشاوردی گنبدکاووس گفت: بیش از 65 درصد از بیمه محصولات کشاورزی استان.مربوط به گنبدکاووس است. از 70 هزار هکتار محصولات کشاورزی بیمه شده استان گلستان حدود 50 هزار هکتار در گنبدکاووس است.

وی خاطرنشان کرد: بعد از رها شدن آب در اراضی کشاورزی و نجات شهر متاسفانه بخش کشاوردی مظلوم واقع شده و تنها ماند.

مدیرجهاد کشاوردی گنبدکاووس گفت: 40 نفر از نیروهای جهاد کشاورزی در قالب کمیته ارزیاب در حال بازدید اراضی کشاورزی و میزان خسارت وارده هستند.

انتهای پیام/ن

نظر شما